Sydney en verder - Reisverslag uit Burrill Lake, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Sydney en verder - Reisverslag uit Burrill Lake, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Sydney en verder

Door: Webmaster

10 November 2011 | Australië, Burrill Lake

Op 2 november vlogen we dan eindelijk naar Sydney. We kwamen aan het eind van de middag aan: te laat om onze camper nog op te halen. Daarom hadden we een Formule 1 hotel geboekt, dicht bij het vliegveld en dicht bij Apollo.
De volgende dag zijn we met de camper naar een camping dicht bij Sydney gereden. Van Noord- naar Zuid-Sydney en in een keer goed gereden door tunnels, over tolwegen en in de stromende regen. Tegen de tijd dat wij zover waren om naar Sydney te gaan (eerst boodschappen, hut inrichten etc.) was het droog. De camping was trouwens prachtig, rustig in een park en slechts een half uur per City-rail van hartje Sydney af!   We hebben twee dagen in Sydney rond gehobbeld: het Opera-huis bekeken, de botanische tuinen, over de brug (onderlangs) gelopen, door de Rocks geslenterd etc. en aan het eind van de middag lekker op het terras bij het Opera House een wijntje gedronken (een tip van Theo en Harry). Vooral vrijdagmiddag was dat the place to be in Sydney!
De place to be op zaterdag bleek Mandy Beach te zijn en ook wij waren daar! Het leek wel of heel Sydney met de ferry mee wilde:-). We waren van plan fietsen te huren, maar daar was het te druk voor. Ze hebben nl. gecombineerde fiets/wandelpaden, waarop voetgangers voorrang hebben. En dat schiet natuurlijk niet echt op met de fiets. We hebben er wat gewandeld en gekeken naar het surfen. Zelf zwemmen was nog te koud door de wind, helaas!

Zondag zijn we vertrokken uit Sydney en richting the Blue Mountains gereden. Eerst naar het uitkijkpunt van de drie zusters, samen met bussen vol andere toeristen. Daarna zijn we in Katoomba naar de camping gegaan. 's Middags nog wat korte wandelingen gedaan en inderdaad de blauwe gloed over de bergen gezien. Maandag hebben we een prachtige, langere wandeling gedaan. Eerst 900 treden naar beneden tot onder de drie zussen, daarna door het bos en tenslotte weer 911 (geteld!) treden weer omhoog. En bij zo'n wandeling kom je dan vrijwel niemand meer tegen, tot je bij het punt komt waar je met een treintje omhoog kunt. Hebben wij niet gedaan, wij zijn stoer alle treden omhoog gelopen.
Het weer is hier op dit moment best goed, wel een stuk koeler dan in het noorden. Overdag nu zo rond de 23 graden met regelmatig zon, 's avonds moeten we nu echt wel de hut in omdat het flink afkoelt. En soms wat regen, maar tot nu toe valt dat erg mee.

Inmiddels zijn we al weer en paar dagen verder en via Gerroa in Burrill Lake beland. In Gerroa stonden we op een geweldige camping, aan een rivier en vijf minuten lopen van Seven Mile Beach. Er was storm (=thunderstorm, dus onweer) voorspeld: eerst zondag, toen maandag en nu ook dinsdag, maar er was nog niets gebeurd. Nou, wij waren er nog geen uur of het barstte los. Flink onweer, grote hagelstenen en vooral heel veel regen. Gelukkig hebben we full insurance voor onze hut! Wij wachtten de bui af in de campkitchen, alleen bleek later het raam aan de bestuurderskant nog open te staan. De stoel was zeiknat, dus dat worden natte billen voorlopig!
De volgende dag scheen het zonnetje weer en hebben we over Seven Mile Beach gelopen. Mooi strand en bijna niemand te zien. Gretty heeft nog een korte duik in de zee genomen. Aan het eind van de middag weer een 'storm', wel minder dan de dag ervoor.

En nu zitten we aan een meer, ook weer vlakbij zee. Als het droog blijft, blijven we hier een paar dagen. De vooruitzichten zijn niet heel goed, maar dat zegt hier helemaal niets. Op deze en de vorige camping hebben we trouwens geen andere toeristen meer gezien, alleen Aussies. Veel ervan wonen er permanent of hebben er hun weekendhuisje.

• 10 November 2011 - 08:22

Koekie:

Maar goed dat het water te koud was. Zwemmen tussen de haaien....
    Mij kreeg je met geen miljoen het water in!

Ziet er allemaal prachtig uit!

Veel plezier en er is al 5 kg vanaf .... (maar niet heus)

• 10 November 2011 - 16:02

Margreet:

Ha Gretty en Iet,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Gelukkig zaten jullie neit in een tent bij dat onweer!!
    Hoe groot zijn die kangaroos? Daar wil je niet door geschopt worden.
    Gretty: vast gefeliciteerd met je verjaardag. Als je het niet erg vindt komen we niet langs voor een taartje.. Dat halen we later nog wel in,

Groetjes en veel liefs van ons vieren,
    MMMX

• 10 November 2011 - 20:21

Maritza:

Wouw, heerlijk om jullie verslagen te lezen (k loop een beetje achter) na weer een dag hard werken.
    Dat van die leukoplast tegen lekkage boven je bed komt me bekend voor (deden mijn zus en ik vroeger in de caravan).
    Hopenlijk genieten jullie wat meer droge dagen. Fijne tijd!!!! Liefs,
    Mza.

• 11 November 2011 - 09:08

Harry En Theo:

Dag dames,
    We zeiden het toch, eenmaal een wijntje bij het opera house en je vergeet alle ellende. ( leuke foto ook!)
    Toen wij liepen naar de die zusters over de treden, hadden wij juist last van bloedzuigers door de nattigheid. Maar het uitzicht is inderdaad prachtig om te zien. Nou jullie beleven genoeg, het blijft heel leuk om het te lezen.
    Veel plezier nog verder en Gretty natuurlijk alvast gefeliciteerd!
    xxx H&T

• 12 November 2011 - 11:51

Maartje:

Mooie verhalen weer dames! We zullen duimen voor mooi weer, zodat Gretty haar feestje gewoon buiten kan vieren! Alvast gefeliciteerd en veel plezier nog de komende tijd!
    Liefs,
    Ronald & Maartje

• 13 November 2011 - 11:05

Myrthe:

Toch eindelijk kunnen vliegen =). Hele leuke foto's! Ik hoop dat je je verjaardag ook met zon kunt vieren, alvast gefeliciteerd Gretty! Ik ben wel jaloers hoor, ga mijn reis naar Australië ook maar eens plannen denk ik zo!
    Liefs!

• 14 November 2011 - 07:08

Jacco:

Leuk feestje gehad vandaag ?
    Leuk om af en toe een update te lezen en de foto's te zien.
    Geniet daar nog even !!

grtz

• 14 November 2011 - 17:21

De Bookels:

Hebben jullie Sarah ook al gezien?????

Gefeliciteerd :-).

ps. leuke verhalen.

• 14 November 2011 - 18:36

Ingrid:

Sydney en verder......

of was het nou

50 en verder.....

Hoera, lang zal jij leven in de Gloria, Gretty!

• 15 November 2011 - 07:55

Wouter Lens:

Hallo Gretty, mooie verjaardag gehad? Nog gefeliciteerd. Maak er nog een mooie tijd van. Gezien de foto's en verhalen hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

• 15 November 2011 - 11:45

Noortje:

Hallo vakantiegangers.
    Hier even een berichtje van mij, Jullie vermaken je goed,enbeleven veel leuke en spannende avonturen.
    Leuk hoor ,ik geniet van jullie verhalen.Ga zo door......
    Groetjes Noortje