Freycinet NP - Reisverslag uit Coles Bay, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Freycinet NP - Reisverslag uit Coles Bay, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Freycinet NP

Door: Webmas,ter

08 December 2011 | Australië, Coles Bay

Zaterdag 3 december vlogen we naar Hobart op Tasmanie. Het was een korte, maar heftige vlucht, vooral de landing was erg spannend. Maar we kwamen veilig aan en... het was koud en nat!!!
's Avonds aan de haven heerlijke fish & chips gegeten. Zondag hebben we als eerste thermo-kleding gekocht. Hobart heeft een vrij grote club Nederlandse bewoners, waardoor we ook pepernoten konden kopen voor maandag 5 december. We hebben verder wat door Hobart gelopen en zijn 's middags weer naar het hotel gevlucht: te koud en weer regen.
Maandag hebben we onze 3e hut opgehaald bij Apollo. Daarna zijn we doorgereden naar Port Arthur. Onderweg zijn we naar het Wildlife Sanctuary voor Tasmanian Devils geweest. En we hebben ze dan ook gezien! Leuke kleine beestjes met rode oren (als de zon er op schijnt) en hele grote, scherpe tanden. Alleen zijn er niet zo veel meer in het wild zowel door een besmettelijke ziekte als ook door de roadkill. Ze eten nl. kadavers en lopen dus grote kans om, al etend van een ander platgereden beest, zelf overreden te worden. We hebben ze zien en vooral ook horen eten. Hele botten verdwijnen in mum van tijd, compleet opgepeuzeld!
Er waren ook nog wat andere beesten en we konden de kangaroes voeren uit de hand.
Vervolgens zijn we doorgereden naar onze overnachtingsplek. Het was een prachtige camping, alleen bleek er ook een Aquatics-kamp te zijn met zo'n 100 pubers in tentjes. En dan zijn 5 douches en wc's niet zo veel... Tactisch douchen, dus!
De volgende dag zijn we naar historisch Port Arthur gegaan, een oud gevangenisterrein. Hier werden de recidivisten naar toe gestuurd. Het bleek een heel dorp geweest te zijn en we zijn er de hele dag zoet geweest. Was veel leuker en mooier opgezet dan we van tevoren gedacht hadden. Zelfs het weer werkte mee, de zon scheen zelfs regelmatig.
Dinsdag zijn we, na eerst langs Apollo gereden te zijn ivm wat mankementen aan de hut, langs de oostkust van Tasmanie gereden. Onderweg hebben we nog een kort wandelingetje gedaan in het Tasman NP. Veel walibies en pademellons (klein soort walibi, die alleen op Tasmanie voorkomt) onderweg op ons pad. Blijft toch leuk, hoeveel je er ook ziet. Eindpunt van de reis was Coles Bay in het Freycinet NP.
Vandaag, donderdag, zijn we Freycinet in geweest. Het NP ligt op een schiereiland met aan allebei de kanten prachtige baaitjes en mooie uitzichten over zee. En het was nog mooi weer ook! We hebben een flinke wandeling gemaakt. Helaas hadden we geen badspullen bij (was misschien toch wel te koud) en zonder het water in gaan is hier echt niet de bedoeling. Volgens ons zijn ze hier redelijk preuts.

• 08 December 2011 - 14:32

Myrthe:

Brrr die zou ik niet in mijn tent willen tegenkomen!
    1 troost: hier is het ook snert weer!

Liefs!

• 09 December 2011 - 10:28

Gert:

Hoi stoere reizigers,

Het moet kennelijk zo wezen dat jullie met het weer teruggroeien naar het koude kikkerlandje. Erg leuk om jullie grappige verslag te lezen. Ik hoop dat jullie nog veel plezier beleven en in het laatste stukje op Bali nog wat warmte opdoen en meenemen het homeland. Groeten en nogmaals veel plezier.

• 09 December 2011 - 14:16

Annemiek:

Hallo dames,
    Ik wil jullie nog even een heel mooi en bijzonder laatste stukje vakantie wensen. Hoop dat het doorzet het warme weer.
    Groet Annemiek

• 11 December 2011 - 14:06

Harry En Theo:

dag dames,

Mooi reisverslag weer hoor en prachtige foto's. ( dat zal vast een bijzonder fotoboek(en!) gaan worden.
    Veel plezier en geniet nog maar lekker van jullie laatste dagen!

H&T

• 13 December 2011 - 19:43

Maartje:

Veel plezier nog de komende dagen en tot snel (3e Kerstdag?)!

• 13 December 2011 - 20:10

Karla:

Schattig, die oortjes... Liefs.

• 14 December 2011 - 12:43

Noortje Van Veluw:

Leuk weer van jullie verhalen te lezen, wat hebben jullie veel gedaan en gezien, leuk hoor, jammer dat het straks op houdt, kunnen jullie niet een half jaartje labger touren ??? haha.
    Het is hier koud en guur veel regen gevallen. Bij Reinaerde gaat alles goed, maar daar wil je nog even niets van weten denk ik.
    Nog veel plezier samen
    Groetjes Noortje

• 15 December 2011 - 13:50

Harry:

Hallo Wereldreizigers
    Wat een interessante devils.
    Wel wat link.
    Het eind van het jaar nadert dus we gaan elkaar binnenkort weer zien.
    Goede Kerst en fijne jaarwisseling
    Harry