weg uit Australie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van grettyeniet - WaarBenJij.nu weg uit Australie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van grettyeniet - WaarBenJij.nu

weg uit Australie

Door: Webmas,ter

21 December 2011 | Singapore, Singapore

Zondag 18 december was ook nog een prachtige dag. We zijn die dag naar Kettering gereden op het schiereiland onder Hobart. De volgende dag hadden we nl. de Bruny Island boottocht geboekt. Een mooie afsluiting voor Australie, dachten we.
Helaas was het maandag verschrikkelijk slecht weer, heel veel regen en koud! Het leek wel winter, volgens de Tasmaniers. Maar de boottocht gaat altijd door...
We kregen lange regenjassen aan. Die hadden al op de boot gelegen en waren dus al nat. Binnen 5 minuten waren we tot op ons ondergoed doorweekt.
Het was een ruige zee en de boot vaarde erg hard. Iet had daar problemen mee en Gretty werd gewoon misselijk. Gelukkig pas op het eind toen de boot even stil lag, dat was veel erger dan het varen!
Behalve zeehonden hebben we ook geen beesten gezien. Je kon je ogen ook amper open houden door de harde regen, was echt pijnlijk.
Later hoorden we dat we een echte adventure tour gedaan hadden, yeah right!
Positief was wel dat ze op Bruny Island kersen verbouwen en dat het nu kersentijd is. Daar hebben we dan wel van genoten.
Dinsdag was de laatste dag in Australie. Eerst de hut weer inleveren bij Apollo en daarna naar het vliegveld. Van Hobart naar Melbourne en daarna naar Singapore. We dachten genoeg tijd te hebben in Melbourne voor de overstap, maar we bleken daar onze koffers op te moeten halen en opnieuw te moeten inchecken. En de vlucht had ruim een half uur vertraging!
Kortom, we zijn in Melbourne alleen maar aan het rennen geweest. 45 minuten voor vertrek ingecheckt en daarna als de bliksem naar de douane (ook weer lange rij) en de boarding gate. Gelukkig hadden we wel plaatsen gekregen bij de nooduitgand, dus veel beenruimte!
Maar we zaten in het vliegtuig.
In Singapore zijn we naar het Transit Hotel gegaan. Hebben daar 6 uur kunnen slapen voor we door de douane gingen om onze tassen op te halen, in te checken voor Bali en weer terug door de douane. Onze tassen stonden al te wachten op ons bij de Lost en Found.
Nu maken we gebruik van het Free Internet op Singapore Airport. Foto's komen waarschijnlijk later nog.

• 21 December 2011 - 08:01

Albert (Lia):

Zo te zien is nu warmer, maar droog?
    Nog veel plezier de laatste dagen.

• 21 December 2011 - 12:22

Noortje:

Hallo Iet en Gretty.
    Jammer dat de reis bij voorbij is,maar ja aan alles komt een einde. Ik wens jullie nog een leuke en gezellige laatste week. Gezellig Kerstdagen en alle goed en gezondheid voor 2012.
    Groetjes Noortje

• 22 December 2011 - 06:42

Koekie:

Misschien niet voor jullie, maar ik vind het wel een fijn idee dat jullie (bijna) weer onderweg zijn naar Nederland.
    Las gisteren van een vrouw die in de bush verdwaald was en uit angst voor krokodillen in een boom was geklomen.....
    Hele fijne dagen nog op Bali en natuurlijk gezellige kerstdagen!

• 22 December 2011 - 08:43

Ingrid:

Nou, zet dan nou die zonnebrillen maar eens op! Geniet heel erg van het warme staartje aan jullie reis....en dan óp naar de oliebollen...MMmmm