weer internet... - Reisverslag uit Dover, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu weer internet... - Reisverslag uit Dover, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

weer internet...

Door: Webmas,ter

18 December 2011 | Australië, Dover

Woensdag 14 december reden we weer naar NP Cradle Mountain, nu bij Lake St. Clair aan de zuidkant van het park. Ook deze camping was in het park zelf, dus weer geen wifi.
Bij aankomst bleek het de nacht ervoor -1.1 graad geweest te zijn! Gelukkig bleef het bij ons allebei de nachten rond de 4 graden en hebben we het niet te koud gehad. Overdag was het woensdag max. 13, maar met de zon erbij leek het wat warmer.
De camping was midden in het bos met 's avonds bezoek van allerlei beesten, possums, walibies, pademelons en quolls. Quolls lijken een beetje op eekhoorns, maar dan bruin met witte stippen. Ze komen alleen nog maar voor op Tasmanie.
Donderdag hebben we een langere wandeling gedaan. Al in het begin kwamen er twee meiden geschokt terug lopen, omdat er een tiger snake op het pad zat. Wij kijken natuurlijk en ja hoor, naast het pad lag hij lekker te zonnen. We konden hem mooi op de foto zetten. Het liep daarna wel wat onrustiger, constant de grond checken of er geen slang zat. Pas aan het eind schoot er nog een van het pad weg, ongeveer een meter voor ons. Weer een tiger snake!
Vrijdag zijn we vertrokken naar een volgend NP. Ook hier was de camping in het park zelf. Envelopje met geld in een brievenbus en de overnachting was geregeld! Eerst moesten we trouwens 80 km. omrijden om boodschappen te kunnen doen! In het donker zijn we nog het park in geweest. Er zouden hier ook glimwormen zitten. We hebben er wel wat gezien, maar leuker waren de honderden pademelons, die overal wegsprongen.
Vandaag is het zaterdag en we zitten nu weer onder Hobart aan de kust in Dover. Het is ook hier prachtig, minder ruig, maar wat glooiender met bos en groene heuvels. Zojuist in het dorp bij het enige restaurant (en dus de enige bar) lekker aan het bier gezeten en daarna een pizza op. En het was vandaag een stralende dag. Mooi blauw en zo'n  22 graden! Hopen dat het zo blijft de laatste paar dagen...

• 18 December 2011 - 07:32

Albert:

IK hoop voor jullie , dat er nog mooie dagen aankomen, want anders is het hetzelfde als hier! Alleen de natuur is natuurlijk helemaal anders.
    groetjes, Albert

• 18 December 2011 - 09:02

Harry En Theo:

Hoi,

Jullie kunnen straks bij thuiskomst wel een eigen flora en fauna boek gaan uitgeven! Volgens mij zijn er niet zo veel beesten meer over die jullie nog niet gezien hebben of wel? haha
    Zonnige laatse dagen toegewenst en neem wat warmte mee terug naar hier!
    x H&T

• 19 December 2011 - 06:37

Koekie:

Prachtig al de verhalen, maar de slang... Jakkes. Het gaat nu hard. Nog heel veel plezier en wamrte!!