Townsville 15-19 - Reisverslag uit Sydney, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Townsville 15-19 - Reisverslag uit Sydney, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Townsville 15-19

Door: Webmaster

19 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Zaterdag zijn we richting Townsville gereden. Een flink stuk en dat hebben we dan ook niet gehaald. Ja, als je onderweg toch van alles wilt zien... We hebben eerst de watervalroute gereden, langs drie mooie watervallen in de 'Wet Tropics'. Ook hebben we onderweg de Canopy Walk gedaan in het Mamu Rainforest: een wandeling met uitzichtpunten boven de boomtoppen. Aan het eind van de wandeling was een toren van bijna 40m hoog. Helaas zijn we hier maar heel kort op geweest: inmiddels onweerde het al in de verte en de toren was van metaal. Geen goede combinatie...
We waren nog maar net terug van deze wandeling of het begon tropisch te gieten. Dus snel de camper in en verder. We wilden voor het donker (18u) op een camping zijn en zijn naar Lucinda gereden. Een grappige camping aan de zee met alleen maar Australiers, duizenden papegaaitjes en grappige loopvogels, die 's nachts een ontzettende herrie maakten. Alsof er een paar kinderen vermoord werden! Gelukkig hadden de Aussies ons er al voor gewaarschuwd.
Zondag zijn we dan toch naar Townsville gereden. We waren redelijk vroeg op de camping en hadden daarna een 'rustdag', lekker zwemmen, lezen en bijkomen van alle indrukken. De volgende dag wilden we naar Magnetic Island, maar toen we wakker werden onweerde en regende het flink. Dus nog maar een rustig dagje, met later het bekijken van het stadje. Dat was niet zo veel, maar nog wel even lekker gezwommen in de Rock Pool: een zwembad met water uit de zee. Ook hier mag je namelijk niet in de zee. Dinsdag zijn we alsnog naar Magnetic Island gegaan. Het was droog, maar er stond een stevige wind. En dat kon je goed voelen op de boot: gelukkig konden we ons ontbijt binnenhouden :-). We hebben er flink gewandeld en er onze eerste koala's gezien! Overdag slapen ze in de bomen en dat is nog niet zo makkelijk met die harde wind... De eerste twee, die we gespot hadden, waren een moeder en haar kleintje, ontzettend schattig! Dit maakte Magnetic Island helemaal goed, ondanks het wat sombere weer. Onderweg tijdens het wandelen weer veel afgebrande stukken bos gezien. Dat is hier toch wel een groot probleem, net als de overstromingen en de cyclonen. Maar als het goed is, duurt dat nog even en dan zijn wij al weer in een ander stuk van Australie!
Dat schreven we gisteren, maar vandaag lijkt het erop dat het regenseizoen vroeg is begonnen in North-East Australia. Het regent al de hele dag en ook echt tropisch hard! In de krant gelezen dat gisteren op sommige plaatsen in een dag 4x zoveel regen is gevallen als normaal in de hele maand oktober! Hebben wij weer... En het schijnt nog wel even aan te houden. Het is te erg om ook maar even naar buiten te gaan, dus binnen maar wat lezen, Angry Birds, foto's uitzoeken etc.

• 19 Oktober 2011 - 07:32

Loena:

(kijkt naar de foto's) Achhhh mam kijk wat schattig !! hihih

• 19 Oktober 2011 - 07:43

Ruth:

Allemaal Ernies! Hebben jullie ook foto's van de loopvogels, eventueel met geluid? Geniet ervan!

• 19 Oktober 2011 - 08:13

Onze Jo:

Terwijl jullie een leuk verslag schrijven tijdens de regen is er hier ook sprake van bakken water!!
    Ons Addi is schilderen maar meld zich om ca. 13 uur

• 19 Oktober 2011 - 11:02

Jos Incident:

Hoi Avonturiers,
    In Utrecht schijnt het zonnetje volop. Voor het weer hoef je dus niet zo ver weg hoor.
    Hier loopt alles zoals vanouds volledig uit de hand, Francien is door al het papier niet meer zichtbaar. Harry K loopt donker kijkend en niet begrijpend rond. Ruud B is ernstig verdwaald op de veluwe. De baas zelf heeft zich aangesloten bij het junglecomando. De 2e lijners lopen hyper in de rondte en de 1e lijners vertonen allemaal een glazige blik.
    Niet veel nieuws dus.
    Geven jullie niet te veel cola aan de vogels, die raken er raar gekeurd van.
    enjoy the journey!!
    Jos

• 19 Oktober 2011 - 12:55

Theo En Harry:

Hoi dames,

Prachtige foto's weer hoor!
    Ondanks de regen /onweer/ wind, zijn jullie toch maar mooi op Magnetic Island geweest. Wij konder er toen vanwege de overstromingen niet naar toe. Nou hopelijk houden jullie het komende tijd wat droger.
    Veel plezier verder!
    p.s Iet, vanmorgen was martina bij mij op de koffie en liet haar jullie reisverslag lezen. Je krijgt de groeten van haar.
    x H&T

• 19 Oktober 2011 - 15:03

Ingrid:

Wij moeten het met dikke hagelstenen stellen in Mokum, zónder lorikeet en koala's. En uh,...zit die hand op de foto nou stiekem een vogeltje te knijpen..?!

• 20 Oktober 2011 - 09:05

Chris:

Hallo Iet en Gretty,

Wat een prachtig middel is dit toch! Mooie verhalen en unieke natuur, daarvoor doe je het toch allemaal. Hopelijk komen jullie snel uit het regenseizoen.

Veel plezier nog en maak het leven vooral "slow"!

Groeten, Chris

• 21 Oktober 2011 - 06:15

Harry:

Hallo Gretty en Iet
    Wat een ervaring.
    Geniet van de mooie tijd
    Wat een mooie vogeltjes.
    PS. Jos heeft zo zijn eigen waarneming
    Groetjes
    Harry

• 21 Oktober 2011 - 11:12

Karla:

Hallo meissies,
    liep al aantal verslagen achter, dus ben van de hitte direct in de buien terecht gekomen. Hoop dat het snel opknapt!
    Ben onder de indruk van de onderwater foto's en die prachtige haarkleur, Gretty! En brrr, die krokodillen. Ik net terug van kapper en niet blond meer. Hier zonnig en vorig weekend ook, wel koud, Mooi wandelweer, dus. Wens jullie meer mooie avonturen. Liefs.