Atherton 12-14 oktober - Reisverslag uit Atherton, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Atherton 12-14 oktober - Reisverslag uit Atherton, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Atherton 12-14 oktober

Door: Webmaster

14 Oktober 2011 | Australië, Atherton

Na Port Douglas zijn we doorgereden naar Daintree NP. Daar hebben we een boottochtje over de rivier gemaakt om krokodillen te spotten. Al snel zagen we twee kleintjes, maar later zagen we ook Scarface (4,5m) en Lilly (3m en een van zijn vrouwtjes). Gelukkig bleven ze op afstand, verborgen in de mangroven.
Later zagen we ook nog een lange groene boomslang. Vervolgens reden we naar Mareeba, naar een camping waarbij ook een parkje met rotswalibies was. Onderweg reden we zeker 20km door een gebied wat door een bosbrand getroffen was. Erg spookachtig... Aangekomen bij de camping hoefden wij niet naar het park, de walibies kwamen 's avonds gewoon naar de camper en waren niet meer bij onze hut weg te slaan! Wel leuk trouwens om ze nu levend te zien en niet langs de kant van de weg. De volgende dag hebben we eerst een wandeling gemaakt om de camping heen. Dit bleek al snel klauteren voor gevorderden te worden, we moesten onder, over en tussen rotsen door o.a. in de vorm van een walvis of een schildpad. Erg mooie omgeving, maar warm... Daarna zijn we nog naar Mareeba Wetlands gegaan, een gebied met meertjes. Wel apart in een verder erg droge en dorre omgeving. Ook hier hebben we nog 2 uur gewandeld, maar daar was het eigenlijk veel te warm voor. Dat vonden de vogels ook, dus veel hebben we er niet gezien. Wel een emoe, later zelfs met kleintjes, dus dat maakte het al weer de moeite waard. De eindbestemming werd Atherton, met weer een camping met Wifi! De temperatuur hier was een stuk aangenamer, het heeft zelfs nog even een paar spatjes geregend. Onderweg wisselde het landschap weer van dor en droog naar regenwouden. Vandaag hebben we allerlei bezienswaardigheden in de omgeving bekeken. Eerst naar Hastie's swamp, ook een gebied met water en nu wel veel vogels. Daarna zijn we naar Lake Eacham gereden. Er was een pad om het meer heen, waar regelmatig pythons zouden zonnen, maar die hebben we helaas niet gezien. Wel bleek je te kunnen zwemmen in het meer! Dat hebben we natuurlijk wel gedaan en net als de Australiers hebben we er geluncht. Later nog een poging gedaan om vogelbekdieren te spotten (niet echt gelukt), het stadje Yungaburra bekeken en naar de Curtain Fig boom geweest (45m doorsnede en 50m hoog). Wel druk hoor, die vakantie :-). Nu nog snel gebruik maken van de wifi, wie weet hoe lang dat weer gaat duren...

• 14 Oktober 2011 - 13:03

Gert:

Hallo dames,
    Ziet lief uit met die beestjes. Zoenen met Lilly zou ik maar niet doen. Mooi die wifispots. Dan kunnen jullie lekker los met Sam:-) Wij checken nu in naar Su. Tot later en veel plezante momenten down there.
    CA + G

• 14 Oktober 2011 - 13:47

Noortje:

Wat leuk die walibi's en die boom heel spectaculair allemaal. Jullie genieten er wel van zeg. Het is er wel erg warm zo te lezen, hier in Nederland momenteel 18 graden en zonnig, maar ja geen walibi's pythons etc etc hahaa
    Prettige voortzetting.
    Groetjes Noortje v Veluw

• 14 Oktober 2011 - 15:16

Onze Jo:

Zo girls al ik het zo lees zijn jullie stevig bezig, geniet er van enne ben avontuurlijk en voorzichtig, groetjes ook van Adii

• 16 Oktober 2011 - 10:34

Harry En Theo:

Dag avonturiersters!

Wederom is het weer heel leuk om jullie avontuur te lezen. Er komen bij ons veel herinneringen tot leven. De boottocht met kroko's, de wurgboom.
    Al een possum gespot of bloedzuigers gevoeld? haha

Nou geniet ze verders!
    x H&T