20-22 oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu 20-22 oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

20-22 oktober

Door: Webmaster

22 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Het leek even of het weer beter werd, maar dat bleek ijdele hoop. Terwijl het donderdag af en toe droog was, ging het de volgende nacht weer verschrikkelijk hard regenen. We wilden hier naar Dunk Island en natuurlijk de kassuaris (grote Australische loopvogel, die alleen in deze omgeving voorkomt) proberen te spotten. Beiden is hier niet gelukt.
Voor een uitstapje naar Dunk Island was het weer veel te slecht. We hoorden ook al dat daar veel verwoest was door cycloon Yasi februari dit jaar. Het regenwoud rond Mission Beach was ook een treurige bedoening: juist de grootste bomen (die cycloon Larry van 2006 haden overleefd) lagen nu om. Waarschijnlijk waren de kasuarissen ook nog van slag en waren ze daarom zo slecht te vinden. En ook omdat het er nog maar een paar zijn, natuurlijk!
Ondertussen hoorden we ook al Aussies bezorgd zijn of de wegen wel open zouden blijven. Onvoorstelbaar hoor, een paar dagen flinke regen en dan al kans dat de Highway afgesloten wordt. Vanwege die regen hebben we besloten om maar eerder naar Cairns te gaan. Tenslotte moeten we zondag de camper inleveren en de volgende dag het vliegtuig pakken naar Alice Springs! Ook dat blijft trouwens spannend; er zijn namelijk al een tijdje allerlei acties bij Quantas. Ze hebben daarom een aantal vluchten geschrapt, moeten we nog even checken...
Onderweg naar Cairns zijn we nog via Etty Bay gegaan. Via via hadden we gehoord dat daar wel kans was om kasuarissen te zien. En daar hebben we ze inderdaad gezien, een setje langs de kant van een onverharde weg! Waarschijnlijk zat Pa op de eieren en hield Ma de wacht. Wat een geweldige beesten met dat rare flapje en die gigantische poten. Het vrouwtje kan wel 2m hoog worden, het mannetje blijft iets kleiner.
Na een hele fotoserie zijn we verder gereden richting Cairns. Nu staan we op een mooie camping een stukje buiten de stad. Door de regen krijgen we wel steeds meer mankementen aan onze hut: eerst ging het raam aan de bijrijderskant niet meer omlaag, daarna sprong het lampje buiten de camper stuk en vannacht (met weer extreem harde regen) hadden we zelfs een kleine lekkage, natuurlijk boven het bed. Maar met leukoplast kom je een heel eind en daarna hielden we het gelukkig droog.
Vandaag zijn we naar het toeristische Kuranda gegaan. Dit is het eindpunt van een kabelbaan over het rainforest en van een treintje dat er doorheen rijdt. Hebben we allebei niet gedaan vanwege het weer en vanwege de prijs. 's Middags werd het weer iets beter en hebben we er nog wat gewandeld. Nu met een biertje voor de hut, als het droog is, moet je er tenslotte van genieten.
Binnenkort naar Alice Springs, waarschijnlijk komt het volgende verhaal pas uit Sydney. Ik geloof niet dat er in de woestijn Wifi beschikbaar is...:-)

• 22 Oktober 2011 - 21:40

Margreet:

Hallo Gretty en Iet,

We volgen jullie op de voet. Spannende reis, wel jammer dat nu zoveel letterlijk in het water valt!! Fijn dat jullie deze vogels toch nog gezien hebben.
    Have fun op het volgende stuk van de reis.
    We denken aan jullie,
    Veel liefs, Margreet

• 24 Oktober 2011 - 06:58

Ingrid:

Tja, het is oneerlijk verdeeld met de regenval in de wereld...dat dát nou niet beter geregeld kan worden is toch jammer. Het goede nieuws is dat het alleen maar beter kan worden, en dat hopelijk ook zo zal gaan voor jullie. Het woord woestijn klinkt i.i.g.....DROOG! Take care, ladies.
    Liefs.

• 24 Oktober 2011 - 09:42

Annemieke:

Tjee, wat een regen aan die kant van de aardbol! Ja, en wil het nu hier zonnig zijn, tot morgen nog geloof ik! Dus dan krijgen jullie vast beter weer!! Ik hoop het maar!! Leuk om jullie verhalen te lezen trouwens:-)
    Groetjes, Annemieke

• 24 Oktober 2011 - 10:10

Noortje Van Veluw:

Hallo verzopen katjes. wat vervelend dat het weer niet meewerkt,maar ja na regen komt zonneschijn.Wat een prachtiege vogel is dat zeg de kasuaris.en bijzonder dat jullie hem toch nog hebben gezien. (neem net een gebakje van Myra, due was jarig geweest , lekker hoor) Genieten jullie maar lekker verder van jullie reis, ik blijf jullie volgen, leuk hoor die verhalen.
    Groetjes Noortje

• 25 Oktober 2011 - 12:42

Wilma Elvers:

Hoi Iet en Gretty,

Tjonge jonge wat zijn jullie een nattigheid tegengekomen. Zou leuk zijn als je al die regen nu achter de rug zou zijn. Maar een woestijn is toch dor en droog....??? Ben in elk geval wel stinkend jaloers dat jullie Koala's hebben gezien. Ik vindt die wel zo schattig!! Er leuk om jullie zo via de reisverhalen te volgen!!

Lees graag weer jullie volgende verhalen.
    Veel plezier!!
    Wilma

• 26 Oktober 2011 - 09:50

Harry En Theo:

Dag dames,
    Dus jullie hebben ook al kennis gemaakt met de kassuaris. Deze leuke beesten schijnen wel gevaarlijk te zijn.
    Wij hielden ze wat op afstand. Dus complimenten voor de foto's. Het blijft boeiend om jullie reis te volgen met alle avonturen. Veel plezier toegewenst en een heeeeleeeboooel zon! Komt vast goed in Alice en Sydney.
    H&T

• 29 Oktober 2011 - 10:32

Yvonne:

Wat een druk en spannend leven hebben jullie zeg. Regen zal toch niet heel wereldvreemd op jullie dak vallen, maar toch. We zijn jaloers op al die mooie dieren (moeten het hier doen met die leuke zilvervisjes - overigens wel wat makkelijker en zonder angst te vinden).
    Veel plezier weer.
    Groeten