Cairns 8-11 oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Cairns 8-11 oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Cairns 8-11 oktober

Door: Webmaster

11 Oktober 2011 | Australië, Cairns

De vliegreis naar Cairns duurde lang. We vlogen met Jetstar (soort Transavia) en dat viel wel tegen. We zaten op de achterste rij, waardoor de stoelen niet verzet konden worden. Na wat zeuren werd wel geregeld dat onze buurvrouw verplaatst werd, waardoor we een plek extra hadden, maar comfortabel is anders. Ook geen entertainment, wel iets te eten. Dat trouwens alleen omdat we opeens frequent flyers van Quantas bleken te zijn. Midden in de nacht landden we in Darwin, waar we 2 uur moesten wachten. Bij het landen kregen we de temperatuur te horen: 4u 's nachts en al 28 graden :-). Daarna nog 2 uur vliegen naar Cairns. Allebei hadden we dit keer niet geslapen, dus we waren redelijk gesloopt. Gelukkig waren we ook nu binnen een uur na landen in ons hotel (Discovery Hotel). Prima hotel en ondanks dat het 10u was, mochten we al in onze kamer. Cairns is erg toeristisch: veel mensen gaan hier naar het rif. Voor een paar dagen prima, maar daarna hopelijk weer iets rustigers. Wel de eerste papegaaitjes en vliegende honden gezien! Zondag nog een stuk langs de zee gelopen. Leek een beetje op de Wadden in de tropen (eb en heel veel vogels), alleen kun je hier beter niet gaan zwemmen (zoutwater-krokodillen!).   Gisteren, maandag 10-10, hebben we bij Apollo de camper opgehaald. Een kleine camper, maar ziet er goed uit en pas een jaar oud. Daarna op weg naar Port Douglas, zo'n 60 km verder. Natuurlijk weer wennen aan het linksrijden en rechts kijken. En hebben ze hier de rotondes uitgevonden of zo?   In Port Douglas een prachtige camping gevonden. Even lunchen en daarna het dorp in om een tour te boeken naar het rif. Voor een free coffee en muffin hebben we geboekt bij Calypso, een wat kleinere boot, max. 38 mensen.   En daar zijn we net van terug. Na te zijn gewekt door papegaaien en andere vogels, werden we voor de camping opgehaald voor onze trip naar het Great Barrier Reef. We hebben op drie verschillende plekken gesnorkeld. Prachtig koraal en nog mooiere vissen! Zelfs nog een haai gezien (Iet zelfs twee!), gelukkig op afstand. Er waren jammer genoeg wel golven, wat het snorkelen lastiger maakte. Maar het was een prachtige ervaring, zeker de moeite waard! Nu zitten we weer voor de hut opgegeten te worden door de muggen...

• 11 Oktober 2011 - 11:58

Koekie:

als ik de foto zie, moet ik meteen aan slangen denken....
    En die haaien. Je kreeg me met geen stok het water in! Moedig hoor.

Heel veel plezier en doe voorzichtig met al die griezels om jullie heen.

• 11 Oktober 2011 - 12:49

Lia:

Na een brrr balen reis dan toch wel papagaaitjes en vliengende honden zien Wow, ha ha rotondetje rijden :) Prachtige ervaring met snorkelen leuk dat we de foto's kunnen zien! Met genieten gaat het goed houen zo!! tjuuslia

• 11 Oktober 2011 - 15:15

Peggy:

Klinkt allemaal super..veel plezier x
    Groetjes vanuit een stormachtig en nat Arnhem.

• 11 Oktober 2011 - 21:10

Harry En Theo:

Dag dames,
    wat een belevenissen en wat herkenbaar voor ons. Leuk om te lezen over het great barrier reef. Inderdaad prachtig. nou geniet er maar lekker van. Het is hier nat en stormachtig brrr.
    p.s mooi hoor die aktiefoto's!

• 12 Oktober 2011 - 07:39

Noortje Van Veluw:

Hallo avonturiers.

Leuk weer wat van jullie te lezen, wat een avontuur, en wat bijzonder dat jullie gedoken hebben op het GBR, wat een fantastische ervaring zal dat zijn geweest. Stoere camper hoor, mooi dat alles verder goed gaat geniet ervan samen, prachtige foto's hoor heb er een uitgeprint om te schilderen. Jullie zitten daat goed, hier veel regen koud en veeeel wind.Zie uit naar jullie volgende avonturen . Groetjes Noortje

• 12 Oktober 2011 - 12:06

Ingrid:

Golven bij het snorkelen, vliegende honden, en ook nog een paar muggen....dat klinkt als een rótleven!

Haha ladies, maak ons hier maar gek!

• 13 Oktober 2011 - 07:26

Annemieke:

Haihai ladies!

Super, super zeg! Maak het niet te spannend met die haaien, hihi:-)
    Liefs uit een zonnig (jaja!) downup!

• 13 Oktober 2011 - 14:53

Gert:

Hoi Sam, Iet en Gretty,

Ziet er allemaal goed uit. Leuk dat jullie ook mensen kennen in Singapore. Echt internationale types zijn jullie. En dat zal alleen maar meer worden na deze reis. Ik ga morgen voor een bescheiden weekje naar Su.
    Veel plezier verder! Ook van CA.