Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Webmas,ter

25 November 2011 | Australië, Port Campbell

Zondag 20 november zijn we toch verder gereden. Het was wel redelijk weer,maar we waren bang dat het erg druk zou zijn in the Prom.
We hadden besloten om onder langs Melbourne te rijden en de ferry te nemen van Sorrento naar Queenscliff. Van daar konden we dan de beroemde Great Ocean Road volgen.
Het eerste gedeelte van de GOR is ook de surfbeach. Door de harde wind was het erg druk met surfers: we hebben er regelmatig met bewondering naar staan kijken.
Onze eerste camping langs de GOR was in Kennett River, een camping met veel verschillende papegaaien en... met koala's in de bomen. Het bleek een bekende bezienswaardigheid te zijn en veel mensen kwamen dan ook de camping oplopen om ze te bekijken.
's Avonds hebben we ze ook gehoord!
Ook zijn we die avond het aangrenzende Otway NP in gereden om glow worms te zien. Het was 6 km rijden en in de schemering hebben we ook 6 walibies naast of voor de auto gezien. Toen het donker was, konden we ook de glow worms zien: een kerstboom in het donkere bos!
De volgende dag hebben we prachtig gewandeld in hetzelfde NP en daarna zijn we doorgereden naar Apollo Bay.
Daar hebben we eindelijk regenjassen kunnen kopen. Hopelijk hebben we ze nu niet meer nodig...
Ook daar hebben we weer mooi gelopen, dit keer een gedeelte van de Great Ocean Walk met mooie uitzichten over de kust.
Gisteren hebben we dan het bekendste stuk van de GOR gereden met o.a. de 12 apostellen. En gisteren was het voor het eerst sinds lang weer een dag met een strak blauwe lucht! Wel een koude wind, maar daar zijn we ondertussen al aan gewend:-). Ook zijn we nog langs Cape Otway gereden, waar de eerste vuurtoren van het vasteland van Australië staat. Op de weg ernaar toe zaten overal, waar je ook maar keek, koala's in bomen. En ze blijven toch zo leuk...!
's Avonds zijn we nog terug gereden naar de 12 apostelen: voor de zonsondergang, maar ook voor de pinguins, die daarna aan land komen! We hebben het allebei gezien, maar wat was het koud! De pinguins waren kleine stipjes op het strand: ze zijn al klein, maar het was ook nog ver weg en bijna donker. Maar we hebben ze gezien.
Vandaag dan weer eens een rustdag: wat lezen, foto's uitzoeken, weblog bijschrijven etc.
Net vakantie!

• 25 November 2011 - 14:52

Mariette En Ruth:

Mooie foto's! En ook al een boom met lichtjes...

• 28 November 2011 - 06:51

Koekie:

Nooit gedacht dat jullie 2x de apostellen zouden bezoeken, maar zie, daarna mooi weer!
    Weer prachtige foto's en leuke verhalen. Romantisch die wormen, Is toch wat anders dan de wormen die ik altijd voor mijn vader moest peuren, zodat hij kon gaan vissen....

Veel zon en plezier!

• 28 November 2011 - 12:21

Karin Kramer:

Ha die Iet! Wat leuk om jullie verslagen te lezen! Varanen, glowworms, koala's... We hebben hier op de europalaan ook wel wat wondelijke vogels rond lopen maar ze zijn, zeker weten, niet zo mooi als de fauna daar bij jullie. Hier waait het, is het grijs en vroeg donker. Geniet nog maar flink verder daar!!! hartelijke groet,
    Karin Kramer (collega van Iet)