Manapouri-Surat Bay (29-11/1-12) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Manapouri-Surat Bay (29-11/1-12) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Manapouri-Surat Bay (29-11/1-12)

Door: Webmaster

02 December 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Via de 'Presidential Highway' (van Gore naar Clinton) zijn we naar de oostkust gereden, naar Surat Bay.
Onderweg regen en (het kan altijd erger) versgevallen sneeuw! De weersvoorspellingen waren licht positief: nog 2 dagen koud en (minder) regen, maar daarna zou het beter worden. Vandaag max. 8 en min. 2 graden!

De camping bij Surat Bay was geweldig, klein en prachtig gelegen. Wij hadden de nr. 1 plek, vlak naast de baai met uitzicht op zee!
's Middags tussen de buien door langs het strand gelopen op zoek naar zeeleeuwen. En jawel, er lag er een op het strand.
Op een gegeven moment besloot hij te gaan zwemmen. Maar lopen is erg moeilijk met zo'n log lijf. Om de 10m stortte hij weer neer, bleef even uitrusten en dan ging hij weer verder. Het laatste stukje rende hij zelfs!
Helaas ging het vrij snel weer gieten, dus zijn we weer teruggelopen.

De volgende ochtend duurde 't tot een uur of 12 voordat het weer droog werd.
Daarna zijn we weer naar het strand gegaan en zijn we naar een baai verderop gelopen, Cannibal Bay.
Onderweg wel 11 (!) zeeleeuwen gezien, waarvan 2 gigantische. Ze kunnen 400 kg worden en dat waren deze zeker.
Op het pad tussen Surat en Cannibal Bay lag ook een flinke zeeleeuw. Voor ons gaan ze echt niet aan de kant, dus wij moesten door de bush om verder te kunnen lopen.
Bij Cannibal Bay lag een groepje van 5. Deze waren wat actiever, waren wat aan het stoeien/spelen.
Dan blijf je echt wel uit de buurt...

Later op de dag hebben we alvast een birdwatching trip geboekt voor Dunedin. We gaan dit weer samen met K&H doen. Zaterdag zien we hun nl. weer in Dunedin.

De foto's van de vorige verslagen hebben we nu ook geplaatst. Ws. wel in klein formaat, maar beter iets dan niets.

p.s. tot nu toe hebben we bijna 5000 km gereden.....

• 02 December 2006 - 06:54

Lia:

Wow klinkt super, ha ha sneeuw, kan me voorstellen dat je stukkie om loopt wel geweldig hoor die zeeleeuwen, en campertje knort lekker voort! Groetjes

• 03 December 2006 - 18:47

Annemieke:

Hej meiden!

Ik ben er eens even voor gaan zitten om jullie verhalen en foto's te bekijken! Wat ontzettend gaaf, mooi, onwijs, top! Goed om te zien dat jullie zo genieten!!

Met mij is alles goed. Heb even niets van me laten horen, maar ben er nog hoor..De winter wil nog niet echt komen. Tennis ligt stil, maar verder druk, druk met werk, studie, volleybal en alle andere sociale bezigheden...!

Liefs, Annemieke

• 05 December 2006 - 07:46

Tineke:

Wat raar dat het sneeuwt bij jullie. Het is daar toch zomer? Mooie foto's van zeeleeuwen. Ook de pinguins waren mooi. Ik ben jaloers op de vogeltocht die jullie nog gaan maken. Veel plezier.
    Groetjes ook van Marian.

• 05 December 2006 - 11:21

Marita:

Hoi, hoi,
    eindlijk weer een berichtje van mij. Ik zal maar zeggen dat het druk, druk, druk is zo naar het einde van het jaar. Is voor jullie vast heel ver weg, werken. Kun je je nog wel voorstellen dat je ooit nog weer achter een burootje zit??
    Even echt Hollands: het is hier gewoon lenteweer. De roze bloesems komen uit en de vogeltjes fluiten, vandaag zo`n 15 graden. Gek dat ik dan lees dat het in NZ veel regent en koud is.
    Leuke site trouwens, ik krijg een aardig beeld wat jullie doen en hoe de flora en fauna er is.
    Ik ben wel benieuwd wat je nu na zo`n 2 maanden het meeste mist? Het waterbed vast en zeker maar wat nog meer?
    Nou nog veel plezier de komende tijd.
    Groetjes Marita