Queenstown-Manapouri-Doubtful Sounds (27-11/29-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Queenstown-Manapouri-Doubtful Sounds (27-11/29-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Queenstown-Manapouri-Doubtful Sounds (27-11/29-11)

Door: Webmaster

30 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Maandag zijn we van Queenstown vertrokken naar Manapouri. Op de camping hebben we direct een 'overnight cruise' geboekt voor de Doubtful Sounds, de volgende dag. Er waren nog precies 2 plekken vrij op de kleine boot!
De camping in Manapouri is de leukste tot nog toe. Er zijn maar 12 plekken voor campervans en een aantal plekken voor tenten. Het ligt prachtig in het bos, naast Lake Manapouri.
De zon scheen, alles was perfect.

Dinsdag gingen we 's ochtends naar de haven van Manapouri. We werden met 8 mensen (2 oudere stellen uit de UK, een UK/Duits stel en wij) overgezet naar de andere kant van het meer. Daarna reed Dave ons naar de boot in de Doubtful Sounds. Dave was ook de stuurman van de boot. Chris verzorgde de catering en probeerde, samen met de andere mannen, nog wat vis te vangen voor het diner. Dat lukte maar matig, maar de lam was ook prima.
Chris had wel een grote vis gevangen, maar liet hem op het laatste moment toch nog glippen. Dat heeft hij natuurlijk de rest van de trip moeten horen...
De boot was oud, maar erg knus. Vier hutten, een douche/toilet, keukentje en een klein eetgedeelte. Chris en Dave sliepen zelf resp. op de tafel en op de bank.

Ondertussen regende het en het is 24u niet opgehouden met regenen. Nu is dat vrij normaal voor de Doubtful Sounds, maar het was wel jammer. 's Nachts was er zelfs 82 mm water gevallen!
Door de regen krijg je wel overal prachtige watervallen, de een nog mooier dan de ander. En we hebben pinguins gezien, de 'crested penguin, dit keer. Deze komt alleen voor in het zuiden van NZ en is erg zeldzaam. Ook hebben we de Kea gezien, de alpine papegaai, waar ons verhuurbedrijf naar vernoemd is.
Al met al, ondanks de regen ('rain? just humidity or sweatting clouds')een erg geslaagde trip!
De volgende morgen waren we om 12u weer terug in Manapouri.

's Middags hebben we in Te Anau een film gezien over de Sounds (zo kan het er ook uit zien zonder regen).
De film was gemaakt vanuit een helicopter en was prachtig. Door het grote doek leek het soms of je zelf in de helicopter zat!
De bioscoop was speciaal voor deze film gebouwd. Een kleine zaal, maar met erg ruime stoelen en enorme beenruimte. En het regende nog steeds en het werd ook weer kouder...

• 30 November 2006 - 09:28

Ingrid:

Ondanks dat de regen een als een de rode draad door jullie belevenissen loopt, krijg ik tóch het idee dat jullie echt fantástische dingen zien!Wij zien hier slechts blaadjes van de bomen vallen...Ik verheug me op de foto's. Dag wijffies, veel plezier, moois en véél zon!