Christchurch-Arthur's Pass-Chch (15-12/19-12) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Christchurch-Arthur's Pass-Chch (15-12/19-12) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Christchurch-Arthur's Pass-Chch (15-12/19-12)

Door: Webmaster

19 December 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag is onze laatste hele dag in NZ.
Nadat we vrijdag 15-12 Akaroa verlaten hadden, zijn we naar Christchurch gereden om onze hut in te leveren. Hij heeft het 6023 km. uitgehouden met ons.
We hebben die nacht in een motel geslapen. maar waarschijnlijk misten we de buitenlucht, we hadden allebei slecht geslapen.
Zaterdagochtend zijn we met de trein naar Arthur's Pass NP gegaan. Het was een mooie rit door de bergen: veel tunnels, maar ook mooie uitzichten.
In Arthur's Pass bleven we 2 nachten in een geweldige cottage: 3 kamers met een gezamelijk keuken en huiskamer met een haardvuur!
Tien minuten, nadat we aangekomen waren, begon het te gieten en het is die dag niet meer opgehouden. We hebben de hele middag en avond bij de haard gezeten. Gelukkig hadden we prima gezelschap, een Aussie-stel een een NZ/US-stel. Het was gezellig.

De volgende ochtend was het prachtig weer..., tot wij gingen wandelen. Het ging weer regenen. Vooral in het begin hadden we nog wel prachtig zicht over het dorp en het hele dal. Later zagen we niet veel meer.
We hebben de Avalanche Peak (doel van de wandeling en 1000m klimmen) niet gehaald, maar zaten er niet heel ver vanaf. Het werd wat te glibberig en gevaarlijk, dus zijn we weer naar ons haardvuurtje gegaan.
Maandag gingen we met de bus naar Chch. Hij vertrok pas om 15.30u, dus 's ochtend hebben we nog wat korte wandelingen gedaan. We voelden onze spieren wel, vooral bij het stijgen...

Vandaag in Chch hebben we de laatste souvenirs gekocht. Om alvast te kunnen wennen aan Maleisie is het hier vandaag warm: korte broek en hempje!
Morgen vliegen we via Auckland en KL naar Penang: hopelijk is het daar goed strandweer. We willen eindelijk eens zwemmen (zonder wetsuit).

We vinden het wel jammer om NZ te moeten verlaten, maar we komen zeker nog eens terug! En dan gaan we weer reizen met een camper...

• 19 December 2006 - 08:30

Ingrid:

Wijffies, veel plezier in Penang, waar de zonnebrand dan éindelijk uit de tas kan!

• 19 December 2006 - 09:06

Lia:

van de regendrup naar de zeedrup!! Gaat vast heerlijk worden! Leuke cottage! Mooi land! Geniet nog even......doei