NZ-Penang (20-12/24-12) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van grettyeniet - WaarBenJij.nu NZ-Penang (20-12/24-12) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

NZ-Penang (20-12/24-12)

Door: Webmaster

24 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Er zijn slechtere plekken voor een stopover dan Penang...

De reis hierheen was lang, maar goed te doen, dankzij de films, spelletjes etc.
We vlogen van Christchurch om 11u en kwamen om 23.30u (NZ-tijd 04.30u) aan in Penang na 3 vluchten.
We werden opgewacht en naar het hotel gebracht. Weer goed geregeld door Malaysia Airlines!
De kamer in het (luxe) hotel was ver boven verwachting. We hebben een Grand Luxe Room, wat o.a. betekent dat we een balkon hebben van ruim 27 vierkante meter!
Er is van alles te doen op Penang, maar wij blijven gewoon relaxen bij het zwembad.
Het hotel ligt direct aan zee, maar zwemmen in de zee wordt afgeraden vanwege de kwallen. En de kwallen in Maleisie kennen we, we gaan echt geen meter de zee in!
We waren nog wel van plan om naar een Fruit Farm te gaan, waar je allerlei exotisch fruit kunt zien groeien en proeven. Helaas had G. de eerste avond iets verkeerds gegeten en was ze de volgende dag ziek. Gelukkig ging het de dag erna weer beter, maar veel fruit eten is nog niet zo'n goed idee.
Dus amuseren wij ons met zwemmen, lezen, af en toe een massage (Peg, een baan hier als masseur?), meedoen met de activiteiten van het hotel (demonstratie 'vegetables carving', cooking lesson, (prive-les)tai-chi), parasailing (geweldig!) en vooral de schaduw opzoeken.
Want het is hier warm, zowel overdag als 's nachts. Ook flink vochtig, de camera beslaat als je hem vanuit de (airco)kamer mee naar buiten neemt.

Kortom, we zitten in een tropisch paradijsje. Het is wel vreemd om overal kerstliedjes en kerstbomen te zien. Past voor ons gevoel niet echt bij de temperatuur. Vooral niet 'let it snow'...
Maar goed, morgen is het Kerst en vliegen we aan het eind van de dag weer naar Nederland.

Dus voor iedereen al vast:

MERRY CHRISTMAS & A HAPPY NEW YEAR!

• 24 December 2006 - 13:30

Lia:

Hé dat klinkt als heerlijke laatste vakantiedagen, ontspannen en lekker warmmmmmmmmm. Fijne kerst & gelukkig nieuwjaar

• 24 December 2006 - 13:34

Annemieke:

Tjeee, wat vliegt die tijd!!! En voor jullie ook want bijna gaat de reis terug naar NL... een goede vlucht en tot gauw! Hele fijne dagen en een gezond, gelukkig en reislustig;-)2007!!!

Liefs