Haast-Wanaka-Queenstown (22-11/26-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Haast-Wanaka-Queenstown (22-11/26-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Haast-Wanaka-Queenstown (22-11/26-11)

Door: Webmaster

30 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

We wilden niet nog een dag blijven op de camping in Haast: we waren de sandflies flink zat!
's Morgens zijn we eerst naar Jackson's Beach gereden. Daar hebben we een korte wandeling gedaan, later hebben we ook nog heerlijk langs het strand gelopen.

Daarna doorgereden naar Wanaka met onderweg diverse fotostops. Het was weer een prachtige route vooral over de Haast-pas en later langs het meer. Prachtig blauwe rivieren/meer en bergen met sneeuw, meestal ook een blauwe lucht.
Op de camping in Wanaka kijken we uit op de bergen, geweldig!
En geen, of in ieder geval minder, sandflies.
Donderdag hebben we eerst geshopt in Wanaka. G. een nieuw wind/regenjack (hopelijk langer regenbestendig), I. een nieuw rugzakje.
's Middags zijn we naar Puzzle World geweest. Hier is o.a. een groot doolhof (1,5 km als je direct goed loopt). Wat het nog wat moeilijker maakt, is dat er behalve gangen ook bruggen zijn. De 4 torens hadden we redelijk snel gevonden, maar daarna de uitgang nog. Na 45 minuten was dat ook gelukt.
Verder waren er nog wat illusion rooms, zoals een kamer, waarin water naar boven leek te stromen en een kamer met allemaal gezichten, die je constant leken te volgen.

Vrijdag hebben we een wandeling gedaan naar Roy's Peak. Even flink klimmen, maar wat een uitzicht weer!
Voordat we zaterdag weggingen uit Wanaka, hebben we eerst nog een 'car boot sale' bezocht. Inderdaad een echte kofferbak-markt, een soort rommelmarkt. Voor 1 dollar een deurmat voor de hut gekocht, handig voor als het regent!

We hebben de route binnendoor (door de bergen) naar Queenstown genomen. Onderweg weer een top beklommen, Rock Peak dit maal.
Ondanks dat de zon scheen, was het ontzettend koud bij deze wandeling. Vooral de wind maakte dat wij erg blij waren met onze nieuwe mutsen. Maar wat was het weer mooi!

Nog even Arrowtown bezocht, een oud goudzoekers plaatsje.
De domper kwam op de camping in Queenstown. We hadden een plek toegewezen gekregen. Het bleek dat we tussen 2 andere campers konden gaan staan, zo dat je nog net de deur open kon doen. Het leek wel een hele grote parkeerplaats voor campers.
Wij snel weer weg, op naar een camping buiten de stad. En die was gelukkig weer prima...

Zondag hebben we weer een stuk gewandeld. Uitzicht op de rivier, bergen met sneeuw, bergen met brem, etc. Tijdens de wandeling hadden we goed zicht op weer een nieuwe bungy variatie: in de diepte springen terwijl je aan een gespannen draad omlaag zeilt. Big bussiness is het: elke 5 minuten sprong er iemand.

Ook nu was het, ondanks dat de zon scheen, best koud. 's Avonds koelde het ook weer flink af. Maar 't was in ieder geval droog...

• 30 November 2006 - 23:47

Lia:

Ha heerlijk weer al die verhalen!! Toch geen sprongetje gewaagd? zon en kou samen niet slecht. brrr drukken campings gelukkig nog een andere gevonden! Veel plezier verder!!