Wat eten wij zoal? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Wat eten wij zoal? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Wat eten wij zoal?

Door: Webmaster

30 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Speciaal voor R&M antwoord op deze vraag.
9 van de 10 keer koken wij in onze hut. We hebben een 2-pits gasfornuis plus een magnetron om ons culinair op uit te leven.
Veel (kleine) campergangers koken trouwens in de op iedere camping aanwezige keuken. Wij vinden het in onze hut wel zo gezellig.
Aangezien in NZ zo goed als alles te krijgen is, eten wij erg gevarieerd. Pasta, rijst, curries maar ook asperges en mexicaanse schotels komen op tafel. Ook een gehaktballetje gaat er best in.
De nz-ers zijn over het algemeen niet echt culinair begaafd, vinden wij. Toch hebben we een aantal keer erg lekker uit gegeten. Dat koeien hier vrij en blij in de wei lopen, proef je aan de steaks, mmm.
De nz-ers zijn dol op 'bijzondere' combinaties van ingredienten en gooien overal vette sauzen over. Het is dan ook niet zo raar dat we erg veel dikke mensen zien.
Erg lekker is de zoete aardappel die veel gebruikt wordt als puree of gebakken in partjes. Ook opvallend is dat je vrijwel overal vegetarisch kunt eten.
Tenslotte eten nz-ers erg vroeg: keukens in restaurants gaan dan ook vaak vroeg (20.30u) dicht.

• 30 November 2006 - 07:37

Koekie:

Ik zit nu van pure honger om 7.30 uur al aan mijn brood...