Picton-Kaikoura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Picton-Kaikoura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Picton-Kaikoura

Door: Webmaster

16 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

's Ochtends uit Picton vertrokken om naar Kaikoura te gaan, waar we 13-11 Karla en Heleen gaan ontmoeten.
Onderweg gestopt bij de zoutwinning. Wat een roze en paarse zoutvelden. Helaas was het zondag en was de boel gesloten. Waarom het deze kleur heeft, weten we dus niet.
Verderop, al langs de kust, was er een uitzichtpunt op Seal Rock, inderdaad een rots met heel veel zeehonden. Erg leuk!
In Kaikoura hadden we de camping snel gevonden. 's Middags hebben we het stadje nog even bekeken,

Maandag hebben we een erg mooie wandeling langs de kust gemaakt. Het leek wel Zwitserland aan zee: bergen met sneeuw, groene weiden met koeien en en zee. We kwamen o.a. langs diverse seal colonies en een gull colony. Vooral het laatste was leuk om te zien, omdat er tussen de honderden meeuwen allemaal jonkies zaten! Die lijken ook helemaal niet op hun ouders, zijn bruin ipv wit met rode snavel/ogen/poten.

Een kwartier voor tijd zaten we op het terras te wachten op K&H. En jawel hoor, exact om 18.40u stopte de bus en stapten ze uit!
Even bijgekletst en gegeten, daarna gingen K&H slapen. Het was een lange reis geweest...

14 november: Gretty's verjaardag!

Nog bedankt allemaal voor de felicitaties, erg leuk!

Vandaag zou de dag worden van het walvis-spotten.

Helaas... het waaide te hard, alle boottochten waren gecanceld. Woensdag gaan we het weer proberen.
We hebben toen maar koffie en taart besteld op een terras. G. kreeg taart met kaarsjes, die ze niet eens zelf hoefde uit te blazen, het waaide veel te hard.
De zon scheen wel en het was warm (!), dus we hebben 's middags nog een wandeling gedaan net buiten Kaikoura.
K&H illegaal achterin de camper (op de grond, er is hier veel politie).
Was ook weer een prachtige tocht met een mooi uitzicht over de baai van Kaikoura.
Nog een trip geboekt om te gaan zwemmen met dolfijnen (donderdag).

Woensdag: de wind was gaan liggen en de regen (het had de hele nacht geregend) trok weg. Het walvisspotten ging dus door! Jammer genoeg was H. nog ziek, we gingen dus met z'n drieen.

Ondanks de rustige zee kon je de golven goed voelen. Maar het zien van de walvissen (de sperm whale, een van de grootsten) doet alle misselijkheid vergeten.
We hebben twee verschillende walvissen gezien. De laatste hebben we twee keer zien duiken. Een geweldig gezicht, zo'n giga walvis die naar beneden duikt.
Een erg leuk kadootje voor G.'s verjaardag (en in NL. was ze nog jarig!)

En het kan niet op in Kaikoura. Vandaag hebben we gezwommen met dolfijnen.
En niet een of twee in de verte, we zwommen tussen honderden dusky dolfijnen. Je weet niet wat je overkomt. Ze zwommen echt vlak onder je door, je kon ze bijna aanraken (mag niet).
Je moet ze zelf wel entertainen, dus zingen/geluid maken en rondjes draaien om hun heen. Dan blijven ze je nl. interessant vinden.
Dat rondjes draaien heeft wel effect op je maag: H. en G. waren terug in de boot wel beroerd. Maar dat geeft helemaal niets, het was een ervaring om nooit te vergeten.

De boot heeft daarna ook nog zeker 45 minuten meegevaren met de dolfijnen: we hebben ze allerlei capriolen zien uithalen, salto voor- en achterover, sprongen, duiken etc.

We zullen er foto's van op de site zetten, al laat dat bij lange na niet zien hoe geweldig het was!

Het fotoboek is trouwens toch flink geupdated: al die extra fotoruimte moeten we natuurlijk benutten!

• 16 November 2006 - 12:38

Judith:

Hoe jaloers kun je iemand maken !! Geweldig prachtige foto's ook.

• 17 November 2006 - 09:52

Ingrid:

Beetje verwarrend voor een Hollander in de herfst....wollen mutsen en zwempakken in één verhaal! Bij het zien van die 'dusky'-foto's zou je bíjna in de monitor van de computer willen duiken!

• 17 November 2006 - 23:59

Lia:

Hallo mutsen!! en bedankt he voor die leuke foto!!! Wat een geweldige verhalen én foto's, jaloers jaloers maar wat heerlijk om mee te genieten. Gretty nog van Harte!!

• 19 November 2006 - 17:24

M&R:

Ziet er schitterend uit! We zijn natuurlijk erg benieuwd wat jullie allemaal eten...

• 20 November 2006 - 07:13

Koekie:

Maar goed dat ik zo door Peggy (en jullie) verwend ben, anders zou ik nog jaloers worden......

• 22 November 2006 - 12:23

Mark B.:

Hallo Gretty,

Van mr. Benningshof deze site doorgekregen. Gaaf man. Ziet er allemaal erg mooi uit. Geniet er van! De groeten uit een druilerig en saai Nederland.

Doei,

Mark