Picton-Marahau-Picton (7-11/12-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Picton-Marahau-Picton (7-11/12-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Picton-Marahau-Picton (7-11/12-11)

Door: Webmaster

12 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dinsdag gingen we direct door naar Abel Tasman NP. Het regende nog steeds en dat werd alleen maar erger...
Uiteindelijk werd het 's nachts droog en de volgende dag scheen de zon!
We hebben toen direct een watertaxi geboekt, heen naar Tonga Beach, gelopen naar Torrent Bay (4 uur) en daarna weer met de watertaxe terug naar de camping.
Onderweg met de watertaxi nog langs Seal Rock gevaren, waar allemaal zeehonden lagen.
Het was een erg mooie tocht, langs prachtige baaien en stranden.

's Nachts was het heel helder (het zou ook nog beter weer worden, volgens de medewerkster van de camping) en koud.
En donderdagochtend regende het weer...

Besloten om maar weer richting Picton te gaan en ev. de Marlborough Sounds te gaan bekijken.

Onderweg weer bergen gezien met heel veel sneeuw: de natuur is hier ook van slag. NZ-ers klagen nl. dat de winter dit jaar wel erg lang duurt.

Deze nacht (do op vr) was echt koud. In de regionale krant stond ook dat er vorstalarm was voor de wijngaarden in de buurt en dat de temperatuur op sommige plaatsen gedaald was tot -2 graden!
Maar 's ochtends scheen de zon en er was een strakblauwe lucht. We hebben Picton op ons gemak bekeken en 2 wollen mutsen gekocht (altijd handig hier!).

's Middags zijn we met de mailboat meegeweest. De Marlborough Sounds is een soort van fjordengebied met af en toe een huis, dat alleen per boot bereikt kan worden. En ook daar moet natuurlijk de post bezorgd worden. Je combineert het met toerisme en de postbezorging in de buitengebieden wordt direct meer dan rendabel.
En wij zien een groot gedeelte van de Marlborough Sounds. Onderweg ook nog dolfijnen gezien, dus onze middag was helemaal goed: de kou van de avond/nacht daarvoor was weer helemaal vergeten.

Zaterdag hebben we weer de boot gepakt een een stuk van de Queen Charlotte Track gelopen. Prachtige uitzichten over baaien aan beide kanten van het pad. Het was ook heerlijk rustig, de meeste mensen doen een ander gedeelte van deze track.
De wandeling was zelfs mooier dan die in Abel Tasman NP!

Ondanks diverse malen smeren met factor 30 zijn we toch verbrand in ons gezicht. Dat dankzij het gat in de ozonlaag boven de Zuidpool!
Maar dat geeft niet, de zon scheen!

• 12 November 2006 - 13:43

Lia:

laat zien laat zien die mutsen!! Op naar meer zon!!

• 12 November 2006 - 19:00

Margreet:

Wat een geweldige reis tot nu toe.
    Gretty: gefeliciteerd met je verjaardag...we denken aan jullie...
    Veel liefs van MMMX

• 13 November 2006 - 10:11

Arjen:

Gretty van harte gefeliceerd met je verjaardag!
    Weer een jaarring rijker.

Nog veel plezier op jullie reis!

• 13 November 2006 - 11:41

Ingrid:

Lang zal Gretty leven...in de Gloria..!! Geen slechte plek om je verjaardag te vieren daar in die grootse natuur!Wij zullen bij de kachel een glaasje op je klinken, terwijl buiten de regen zachtjes op de herfstbladeren tikt... HOERA,HOERA,HOERA!

• 13 November 2006 - 17:16

Nel Both:

Lieve Iet en Gretty,
    Ja het heeft even geduurd maar toen ik dit weekend droomde dat jullie al weer terug waren dacht ik, nu wordt het toch echt wel tijd om eens iets van me te laten horen. Ik denk wel veel aan jullie hoor.
    Wat een goeie verhalen allemaal. Volgens mij hebben jullie het erg goed alleen zou de zon iets vaker mogen schijnen. Dat is echt vette pech hebben dat nu uitgerekent dit jaar de winter lang duurt. Maar dat met die zon gaat goed komen. Ik denk vooral aan jullie als ik 'sochtend m'n warme bedje uit moet. Alhoewel het hier te warm is voor de tijd van het jaar. OOk niet fijn want dat betekent veel regen. Het leven gaat hier z'n gangetje. Alles loopt lekker en soepel en ik heb nog steeds veel energie van mijn vakantie. Dus als jullie vakantie ook zoveel energie op gaat leveren zit je de koemnde twee jaar goed.
    Ik ga jullie verhalen verder volgen en ik zou zeggen geniet met volle teugen.
    Lieve groet Nel

• 13 November 2006 - 19:06

Vincent:

He gret,

Van harte gefeliciteerd met je, hoe oud ook al weer.

• 13 November 2006 - 20:37

Marian En Tineke:

Lang zal ze leven, in de gloria. Van harte gefeliciteerd!!
    Zon en dolfijnen zien, mooie cadeautjes.
    Fijne dag en lieve groetjes.

• 14 November 2006 - 09:14

Marjan Pie En Peet:

Hee Gretty, ben je nou eigenlijk nog wel jarig? Tis hier nu 1000 uur, maar daar in Nieuw Zeeland weten we het even niet. Maar goed, van harte!!!
    En we genieten van jullie verhalen en foto's. En natuurlijk nog een hele fijne vakantie samen.
    Groeten van Marjan en Petra.

• 14 November 2006 - 11:42

Rien:

Gretty, van harte gefeliciteerd met je ..ste verjaardag. Het gaat verder allemaal goed in Houten

• 14 November 2006 - 20:38

Maartje:

Hoi!
    Nog veel plezier daar de komende tijd! Zo te zien bevalt het goed!
    En Gretty natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!
    Groetjes Maartje

• 14 November 2006 - 21:19

Miep:

Hoi zusje en schoonzusje. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet nog lekker van de mooie reis. Maar pas wel op voor de overvallers (groot nieuws op nederlandse journaal). Groeten aan Karla en Heleen.
    Miep en de rest van de familie