Whakapapa-Himatangi Beach-Lower Hutt (3-11/6-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Whakapapa-Himatangi Beach-Lower Hutt (3-11/6-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Whakapapa-Himatangi Beach-Lower Hutt (3-11/6-11)

Door: Webmaster

12 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Van Tongariro NP reden we langzaam richting Wellington om de boot te pakken naar het Zuidereiland.
Onderweg nog in een dorpje aan zee overnacht. Aan de kust was het heerlijk weer en hebben we voor het eerst de korte broek en het hempje aan gehad!
Wat een wonderlijk land is dit toch. Het ene moment rijdt je in de regen op 1100m hoogte en is het 10graden in de hut; 150 km verder zit je in de zon met factor 30 op je snoet.
Er lagen hier erg veel bomen op het strand, waren allemaal meegespoeld door de rivier! In het dorp was echt niets te beleven, dus zaterdag zijn we doorgereden naar Wellington.

Op de camping in Lower Hutt (voorstad van Wellington) hebben we de bootreis gewijzigd, we gaan nu maandag om 18.15u. Hopelijk is de wind dan een beetje rustig..., vorige week heeft een ferry 9 uur in gigantische golven gelegen, omdat ze de haven niet in konden :-(

Zondag zijn we de hele dag in het Te Papa museum in Wellington geweest, een ontzettend leuk museum over NZ, het ontstaan ervan de mensen en hun leven.
Welington is een leuke stad, heel anders dan Auckland. Toen we daar op zondagavond uit eten wilden, was bijna alles gesloten. In Wellington was er meer dan genoeg keus.

Maandag zou de waterpomp vervangen worden, dus om 10u 's ochtends op naar Wards.
Daar aangekomen belde Wards himself met KEA, die hem doodleuk vertelde dat, zolang de pomp nog werkte, hij niet vervangen hoefde te worden.
Na zelf nogmaals met KEA gebeld te hebben (Engels praten gaat veel makkelijker als je kwaad bent) werd zowel de waterpomp vervangen als een 'accumulator tank' geplaatst. Gezellig gekletst ondertussen met Mister Wards, die maar net uit de voeten kon in ons kleine campertje.

's Middags hebben we (heel even) nog een ander museum in Wellington bezocht, the Museum of Wellington City and Sea. Helaas te weinig tijd, want we moesten op tijd inchecken voor de boot.

In de boot mochten wij parkeren op de treinrails, er ging vandaag geen trein naar de overkant.
Het was gelukkig redelijk windstil (toch nog hoge golven af en toe), dus de overtocht ging prima.
Om 21.30u waren we op de camping in Picton, het Zuidereiland. Het regende...