Napier-Wanganui-Whakapapa (30-10/2-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Napier-Wanganui-Whakapapa (30-10/2-11) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Napier-Wanganui-Whakapapa (30-10/2-11)

Door: Webmaster

04 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

We hadden besloten om van de oostkust naar de westkust te gaan. Dan hadden we altijd nog de mogelijkheid om naar Tongariro NP te gaan.
Nu was het in de bergen nog slecht weer. Onderweg nog gestopt bij een Nederlandse 'delicatessenwinkel": Amsterdamse smartlappen, een vitrine vol kaas en wel 100 soorten drop etc. We hebben wat dropjes en een zakje pepernoten (voor 5 december!) gekocht.
Richting de kust werd het weer steeds beter, alleen nog erg harde windstoten. En dat voel je, met zo'n auto van 2,60m hoog!

In Wanganui hadden we een erg mooi plekje voor de hut, aan de rivier.

De volgende ochtend, tijdens het tandenpoetsen, hield de waterpomp van de camper er mee op. Na intensief gebel met KEA, Sabrina, en navraag bij de receptie van de camping, bleken we toch naar Palmerstone North te moeten (vlakbij, volgens Niels van de camping), 80 km verderop.
We hebben het nog even in Wanganui geprobeerd, maar de man daar keek direct naar de waterpomp van de motor. Toen we vertelden dat het de andere waterpomp was, keek hij erg glazig en adviseerde een loodgieter.

Naar Palmerstone North dus. Onderweg nog contact met Sabrina en na een uurtje waren we ter plekke. Aardige man, die de pomp wel weer aan de praat kreeg, maar ook zei dat hij vervangen moest worden.
Ondertussen had I. ook 2 scheuren in de voorband ontdekt.
Dat bleek heel simpel te zijn, we konden direct naar Firestone, 400m verderop.
Een half uur later hadden we ook een nieuwe voorband. Blij dat we fully insured zijn!

Op de terugweg weer contact met Sabrina. De afspraak is nu dat we de pomp laten vervangen in Wellington, maandag 6-11.
Om 15.45u waren we weer terug in Wanganui, even naar de garage!

Wanganui nog even snel bekeken en (uitzicht)toren beklommen en weer terug naar de camping.

Het weer was inderdaad beter, dus de volgende dag naar Whakapapa (Tongariro NP) gegaan. 's Winters is dit een skigebied en we hadden onderweg dan ook een prachtig uitzicht op de besneeuwde bergen.

Op de camping snel een plekje gezocht en 's middags een korte wandeling gemaakt. De Tongariro Crossing is een van de bekendste en mooiste dagwandelingen van NZ, maar vanwege G.'s achillespees hebben we deze niet gedaan.
Bij het infocentrum werd hij ook min of meer afgeraden vanwege de sneeuw en de weersomstandigheden.
Donderdag wel een erg mooie tocht van 5 uur gemaakt naar het Lower Lake, een meer in een vulkaankrater.
En wat hebben we een geluk gehad: donderdagnacht begon het weer te regenen. Ook toen wij vrijdag weggingen, plensde het nog steeds!

• 06 November 2006 - 06:46

Koekie:

Lieve Globbetrotters,

Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Toch ook anders dan ik me voorgesteld had. Je denkt bij NZ altijd aan mooi weer (ik tenminste)
    Maar ondanks dat lijkt het me een onvergetelijke ervaring. Willem en Maxima nog tegengekomen en op een bakkie troost getrakteerd?

Ik ga lekker naar Peggy!!!

Tot mails en veel plezier.

Koekie