Nieuw Zeeland, we zijn er! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, we zijn er! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, we zijn er!

Door: Webmaster

14 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag zijn we aangekomen in Nieuw Zeeland.
Eerst een tussenstop gehad in Maleisie, Kuala Lumpur. We zijn daar 3 dagen geweest en hebben er heel wat afgelopen.
KL is een drukke stad, heel veel verkeer en als voetganger ben je aan de goden overgeleverd.
Ondanks dit is de sfeer heel relaxed, ook 's avonds.

Het meest kenmerkende van KL zijn natuurlijk de Petronas Twin Towers en daar zijn we dan ook in geweest. Helaas alleen maar tot de skybridge (41e etage), maar dat was ook al indrukwekkend.
Toch wilden we daarna nog hoger en zijn we naar KL Tower geweest (421m, observatiedek op 271m).
De dag daarna zijn we naar het Bird Park (het grootste met gaas overdekte vogelpark ter wereld) geweest, veel vogels gezien die we ook op Borneo al gezien hadden.

Aan het eind van de middag weer naar het vliegveld voor het laatste stuk van de reis. De rit naar het vliegveld duurde trouwens 1,5 uur, het vliegveld van KL ligt nl. ruim 60 km van KL zelf af.

De vliegreizen zelf (12 uur en 10 uur) zijn best goed gegaan. Weinig geslapen, zoals gewoonlijk, maar lekker films (veel keuze!) gekeken, computerspelletjes gedaan etc.

Nu zitten we dus in Auckland, weer een grote stad met veel hoogbouw in het centrum. Maar we missen de Aziatische sfeer wel een beetje, moeten nog even omschakelen.
Morgen gaan we met een ferry naar een buitenwijk voor een mooie wandeling langs vulkanen.
En daarna... de camper!

• 14 Oktober 2006 - 08:35

Jo:

Heel fijn meisjes, wandel er op los voor de natuur en de kilo's enne heel veel plezier..........

groetjes,
    Addi en Jo

• 14 Oktober 2006 - 11:13

Peggy:

hallo damens,
    leuk zo'n weblog ik kijk nu al uit naar jullie avontuurlijke verhalen. Veel plezier en ga volop genieten.!!
    Veel liefsxx

• 14 Oktober 2006 - 11:52

Judith&Saskia&Renske:

Klinkt goed zeg ! Wij gaan ook op zoek naar vulkanen volgende week. Geniet ervan en niet vergeten links te rijden he !xxx

• 14 Oktober 2006 - 20:24

Annemieke:

Ha meiden!

Al kiwi's gezien op NZ? Ik ga jullie avonturen goed bijhouden hoor! Veel plezier en geniet ze!!!

Groetjes,

Annemieke

• 15 Oktober 2006 - 12:31

Mari En Lies:

Ha globetrotters Maak er een mooie reis van en door jullie verslagen volgen wij jullie op de voet. Veel plezier en tot hoors.
    Groetjes,
    Mari en Lies

• 15 Oktober 2006 - 18:38

Miep:

Leuke site met alles er op en d'r aan. Veel plezier daar in het verre Nieuw Zeeland.

• 16 Oktober 2006 - 12:38

Ingrid:

Ha wijffies, Is de Aziatische sfeer inmiddels ingeruild voor kiwi's en papegaaien (die met veel kabaal 's nachts over je camper rennen)? En uh, om Addi en Jo maar even tegen te spreken...wandelen is er alleen om te genieten, dus vergeet die kilo's maar lekker! Véél plezier en veel moois!

• 17 Oktober 2006 - 10:17

Marita Boswerger:

He reizigers,

leuk om zo contact te houden. Volgens mij moeten jullie nu zo ongeveer in de camper rijden. Lijkt me geweldig om op die manier te reizen. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt. Wat een rare wereld om zo ver weg te kunnen praten met elkaar. Nou ik maak het niet lang want ik zit op mijn werk. Iet, ik zit hier weer voor het glas te mailen naar jullie in de volle zon. Kun je een beeld krijgen hoe het ook weer was. Ze zijn nu aan het auditen voor de certificering dus lekker hot allemaal. Je hoort weer van mij.
    Groetjes en veel rijplezier
    Marita

• 20 Oktober 2006 - 08:30

Marieke:

Wat een belevenissen al allemaal in zo'n korte tijd. Gaaf hoor een wandeling langs vulkanen, lekker warm. Geniet van het mooie landschap en de mooie dingen die jullie samen beleven.

Groetjes,Marieke

• 26 Oktober 2006 - 19:55

Cun En Tonnie:

Hoi vrouwen
    Heel veel plezier daar in New Zeeland. Hebben jullie Marie en Rita Wijnen soms gezien? Die zijn nu weer richting naar boven om weer naar huis te gaan.
    Tot hoors en maak er maar wat van.