Auckland/Waipu/Russell - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Auckland/Waipu/Russell - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Auckland/Waipu/Russell

Door: Webmaster

19 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

We dachten dat het in het hotel in KL rumoerig was (veel verkeersherrie), maar Auckland is nog veel erger.
Ja, zaterdagnacht, zei de receptionist van het hotel, maar we kregen toch een andere kamer op de 14e etage ipv de 6e.

Tegenover het hotel stond namelijk een bungy-dive apparaat. Een soort katapult waarmee een rij van 3 stoeltjes de lucht in geschoten werd. En dat is blijkbaar erg in trek na het stappen...
Iet heeft voor de eerste keer in haar leven met oordoppen in geslapen, Gretty heeft om 5 uur 's ochtends de laatste de lucht in horen schieten (ondanks de oordoppen). En dat gillen hoor je dan erg goed! Het voordeel van de 14e etage is dat ze waarschijnlijk maar een keer langskomen.
Dit hebben we niet meer kunnen checken, zondag is er niemand de lucht in geschoten.

De volgende ochtend met de ferry naar Devonport geweest, een buitenwijk van Auckland. Een heerlijk rustig stadje in oud-Engels stijl. Golfplaten daken groten tuinen met erg groen gras, type Pipi Langkous huizen.
Twee (voormalig) vulkanen beklommen, de laatste was lang in gebruik geweest als legerbasis, ter verdediging van Auckland. Overal tunnels, kanonnen, die na het afvuren weer naar beneden zakten en een prachtig uitzicht over de zee en de skyline van Auckland.
Jammer dat het regelmatig regende...

Maandagochtend de spullen weer gepakt en wachten op de transfer naar KEA-campers. De hele ochtend en nacht regende het al, het was ook behoorlijk fris.
Na de instructies over de camper gingen we dan eindelijk op pad.
Wel even wennen, een grote bus, stuur aan de rechterkant en links rijden. Bij afslaan gingen de ruitenwissers vaak harder of zachter ipv richtingaanwijzers en het was opletten om midden op de rijbaan te blijven rijden.
Maar het went snel. Alleen bij kruispunten is het nog uitkijken (eerst naar rechts kijken!).

Allereerst een giga-supermarkt bezocht en een voorraad aangeschaft voor de komende dagen.
Niet zo ver gereden, naar Waipu Cove, een plaatsje aan de kust. Daar is het uiteindelijk wel een uur (!) droog gebleven en hebben we nog langs het strand kunnen lopen.

Camper verder ingericht, alles heeft nu wel een beetje z'n plek. Het is wel passen en meten, maar goed te doen.
En het is inderdaad nog verschrikkelijk koud 's nachts...!

De volgende ochtend scheen de zon! Heerlijk buiten ontbeten, spullen ingepakt en op weg naar de Bay of Islands.
Onze buurman op de camping adviseerde de kustroute, die was inderdaad prachtig!
Nieuw-Zeelanders komen trouwens erg snel een praatje maken, geven allerlei tips en zijn, tot nu toe, allemaal ontzettend vriendelijk.

Gereden tot Russell, ook weer een leuk, rustig plaatsje. We hebben bij de camping direct een tour geboekt voor de volgende dag: dolfijnen spotten en ev. met ze zwemmen, door de 'hole in the rock' varen en lunchen op een van de vele eilanden in de baai.
Mooie camping, met een plek met uitzicht over de baai. Er vliegen hier allerlei vogels rond, o.a. parkieten met heel bonte kleuren.

's Nachts om half vier schrokken we wakker van de telefoon. Iemand die niet wist dat we in NZ waren. De telefoon gaat vanaf nu dus 's nachts uit!

De boottrip op woensdag viel een beetje tegen omdat we geen dolfijnen gezien hebben("gebeurt vrijwel nooit"). Het was ook erg koud, dus het 'boomnetting' (aan de zijkant van de boot in een net hangen en dan hard vooruit) hebben we aan ons voorbij laten gaan.
Het was wel prachtig en we hebben de kleinste pinguin die bestaat gezien, de 'blue penguin'. Toch nog iets!

Vandaag blijven we nog een dagje in Russell: de omgeving verkennen en wat wandelingen maken. Morgen reizen we weer verder.

• 19 Oktober 2006 - 18:59

Lia:

Wat een Leuk Huis!! Grote bus?? Jammer van het weer maar........je kan niet zeggen dat je niets mee maakt. Benieuwd naar het vervolg! Groetje

• 23 Oktober 2006 - 06:22

Myra:

Lieve Iet en Gretty,

zit hier in de regen jullie verhaal te lezen en ben stikjaloers.... Nee hoor, gun het jullie van harte. Moet ik nog harder proberen Hans over te halen, want die ziet op tegen de vliegreis. Klinkt allemaal prachtig.

Hier alles prima. Net mijn 51st verjaardag gevierd. Ga gauw een afspraak voor een massage maken... Sanne begint tegen me te praten. Nog geen idee wat ze zegt, waarschijnlijk dat ze met me wil gaan winkelen....
    En dan begint ze tegen je te lachen en smelt ik tot aan mijn tenen. Het is net of je het nu veel bewuster beleefd. Prachtig. Ook Hans is helemaal om. Gaat waarschijnlijk over 3 jaar met de VUT (wat klinkt dat ineens oud) en hij had het er al over om misschien oppasopa te worden. Wie had dat gedacht.

Geniet lekker en we houden contact!!! (In de hoop dat dit niet in het spamvangnet van Reinaerde wordt gedropt......)

Knuffel Koekie

• 23 Oktober 2006 - 18:50

Jo:

Iet en Gretty veel reisplezier met jullie car !
    Let op je kunt een derzer dagen De Prins met zijn gemalin van Nederland tegen komen Wij zijn inmiddels weer terug uit spanje en wensen jullie het zelfde weer,
    groetjes Jo

• 23 Oktober 2006 - 19:05

Vincent:

he Gret en Iet,
    het werkt, heel veel plezier nog en ik blijf jullie volgen
    groeten Vinc,