Thames/Rotorua (23-10/25-10) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu Thames/Rotorua (23-10/25-10) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Thames/Rotorua (23-10/25-10)

Door: Webmaster

25 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanwege het weer (kou en regen) besloten om Coromandel Peninsula niet verder te bekijken. Aan de oostkust schijnen erg mooie stranden te zijn, maar daar hebben we nu weinig aan.
Rotorua wordt het volgende reisdoel: het toeristisch centrum van het Noordereiland.
Onderweg hebben we een Kiwi-infocentrum bezocht: met een treintje door de kiwi-gaarden. Een beetje duf, maar wel erg leuk: kiwi's groeien net als druiven aan ranken.
Ja, we sponsoren de NZ-economie flink!

Ruim voor Rotorua konden we al ruiken dat we goed zaten: een rotte-eierenlucht!
Rotorua ligt nl. in een gebied vol met thermische activiteiten als bubbelende modderpeolen, geisers en kokend water. En dat ruik je...
Aan de lucht wen je trouwens vrij snel.
Ondertussen regende het continu en steeds harder. Nog wel even het park naast de camping bekeken, een eerste kennismaking met de thermische activiteit van dit gebied.
Verder kou en regen...

De volgende dag zijn we naar Te Whakarewarewatangaotepetanaawakiao geweest, afgekort Whakarewarewa of Whaka (en dan dachten we dat ze in Madagaskar lange namen hadden...).
Een thermisch gebied met een replica van een Maori-dorp en met de mogelijkheid om een Maori-concert te bezoeken.
Het weer was gelukkig iets beter, nog wel regen, maar niet continu en niet zo hard. Soms scheen de zon zelfs, maar ook dan regende het.

In dit park bevindt zich de grootste geiser van het land en overal kookt, borrelt en stoomt het.
Het is vreemd en erg indrukwekkend om dit te zien, maar het geeft wel het idee dat het pad waar je op loopt elk moment kan veranderen in een kokende, vloeibare massa.
Het Maori-concert 's middags was ook leuk. Natuurlijk met de beroemde oorlogsdans, waarbij de mannen zich zo angstwekkend mogelijk tonen door o.a. hun tong uit te steken en met hun ogen te rollen.

Vandaag hebben we nog een rondje om het meer van Rotorua gereden, zo'n 60 km.
Gestopt om watervallen te bekijken en in het bos met boomvarens te wandelen.
Later nog een Anglicaanse kerk bekeken, die in een Maori-wijk van Rotorua staat. De kerk is dan ook een mix van Maori-symbolen (veel houtsnijwerk en geschilderde pilaren) en de bekende christelijke symbolen.
In deze wijk zie je ook de 'cooking pools': plekken waar kokend water of stoom uit de grond komt en die door de Maori's nog gebruikt worden om in te koken.

Dit was het weer tot zover, zo weer terug naar onze hut om op een tweepitter een geweldige maaltijd te bereiden.
Prima wijn trouwens in NZ, vnl. uit Australie!
Helpt weer een beetje tegen de kou :-).

• 25 Oktober 2006 - 08:17

Ingrid:

Vraag eens aan een willekeurige Moari of hij een omgekeerde regendans voor jullie wil uitvoeren!
    Veel zon!

• 25 Oktober 2006 - 17:54

Vincent:

Jammer van de regen maar laat dit jullie pret niet bederven, mooie foto

• 29 Oktober 2006 - 11:42

Marian En Tineke:

Net terug uit Zeeland (ja het oude land) waar we jullie hebben nagedaan met vakantie houden. Helaas was het maar drie dagen. Voor ons een heerlijke afleiding. Want inmiddels hebben we aangegeven dat we niet meer voor Sylvanan kunnen zorgen: het wordt te zwaar met alle strijd die er is.
    Het is nog niet bekend waar ze nu zal gaan wonen.
    Jullie nog veel plezier. Wij gunnen jullie het weer wat wij hadden: veel zon.

• 30 Oktober 2006 - 09:54

Paolo:

Gret,

GA je nou 2 maanden regen hebben.
    Ik adviseer je toch even naar Thailand te gaan.
    Op een gegeven moment ga je het in je botten voelen.

Hoop dat het goed met je gaat.

• 30 Oktober 2006 - 14:07

Hoi Iet En Gretty:

Iet bedankt voor het belletje, mooie fotos al begrijp ook dat er veel water van boven komt !!!!
    maar het is een goeie zaak dat jullie wijnverwarming hebben.
    Meisjes neem er nog een en geniet van jullie tocht,

Groetjes,

jo