Storm, hitte, vliegen en dolfijnen - Reisverslag uit Denham, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Storm, hitte, vliegen en dolfijnen - Reisverslag uit Denham, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Storm, hitte, vliegen en dolfijnen

22 Oktober 2017 | Australië, Denham

Vanaf Jurien Bay zijn we verder gereden naar het Noorden. Via Geraldton en Kalbarri zitten we nu in Denham. Geen onweer meer gehad, maar wel stormachtige wind. Vooral toen we van Jurien Bay naar Geraldton reden. Best lastig rijden dan met zo’n kleine, hoge camper.

We hebben vooral veel gewandeld, langs de kust, maar ook in en rond Geraldton (bijv. op zoek naar een terras met bier, was flink zoeken naar iets wat om 5 uur ’s middags nog open was) en in NP's. Prachtig gewandeld in Kalbarri NP. De tweede wandeling in Kalbarri was pittig (“people died on this trail”), vooral omdat het opeens 32 graden bleek te zijn. En bij de rivierbedding was het dan nog 10 graden warmer.
Tot nu toe was de temperatuur max. 22 graden met veel wind, dus wij waren hier toch door verrast. Best heftig, we waren allebei behoorlijk stuk na afloop. Maar wel de moeite waard, wat was het daar mooi! Wel heel veel vliegen, we hebben ons vliegennetje constant over ons hoofd gehad.
De dag erna werd het trouwens 39 graden, toen hebben we lekker gesnorkeld in de Blue Holes.

En nu dus in Denham, 28 km van Monkey Mia. Monkey Mia is bekend van de dolfijnen, die in de baai zwemmen en elke ochtend gevoerd worden. Daar zijn we vanochtend geweest. We waren nog wat sceptisch (erg toeristisch, onnatuurlijk etc.), maar ja, we hadden er wel 150 km extra voor gereden.
En uiteindelijk was het ook erg leuk, ondanks alles. Het voeren wordt door de Australische natuurbeheer gedaan en is gebonden aan allerlei restricties.
Vanochtend kwamen er 5 dolfijnen de baai in, waarvan er 3 gevoerd mochten worden. Een van deze dolfijnen had ook een jong bij zich. Excellent, zoals ze hier vaak zeggen!
Daarnaast is de baai ook nog eens erg mooi en als je gaat wandelen kom je niemand meer tegen. Helaas ook de thorny devil niet, die staat nog steeds op ons verlanglijstje. Misschien verder naar het Noorden, we houden hoop!

Ook nog leuk, we hebben gisteren visjes gekregen van onze buurman op de camping. Hij had ze weer gekregen van een visser in het dorp. Het zou wijting zijn en je moest ze knapperig bakken. Dat was goed gelukt (in de camp kitchen, anders ruikt de hut de rest van onze reis naar vis), dus ook dit was Excellent!

• 22 Oktober 2017 - 14:41

Lia:

W,ow wat een belevenissen weer, excellent indeed! Pittige en verrassende trip, heet en heter, indrukwekkend, brrr horney devil. Tjuus

• 22 Oktober 2017 - 14:58

Marian:

Ha dames. Weer aan een mooie trip bezig lees ik. Geniet ervan. Ik ga van jullie verhalen een beetje mee genieten

• 22 Oktober 2017 - 23:06

Judith:

Ffe gegoogeld op thorny devil...brrr best een afschrikwekkend beestje.....desondanks veel fun met de zoektocht ernaar...lekker genieten

• 23 Oktober 2017 - 07:32

Myra:

thorny devil staat niet op mijn verlanglijst. De dolfijnen wel!
    Gesluierd met vliegengaas door Australië...... of ik daar nu jaloers op ben?

• 23 Oktober 2017 - 09:07

Gert:

Jullie zitten bijna op het meest westelijke puntje van Australië ! Nog ff oversteken naar Hartog Island:) Terwijl het hier langzaam kouder wordt krijgen jullie er warmte bij. Wat een mooie dingen zien jullie! Volgens mij is die Thorny Devil nog ff naar the beautyfarm voor dat ie zich aan jullie wil tonen. Niet echt knuffelbaar maar wel bizar beestje. Flipper doet het beter in de categorie knuffelbaar. Veel plezier daar en pas op voor the big white!

• 26 Oktober 2017 - 19:38

Clemens:

Nou nou het is weer raak met alle beesten....dol fijn(tjes) ...gelukkig zijn die vliegen maar klein...maar wat is nou toch een thorny devil ??
    Moet ik zo dadelijk toch maar eens opzoeken. Hou het leuk dames...verheug me nu al op het fotoboek.