Lange rechte wegen, rood zand en mantaroggen - Reisverslag uit Horrocks, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Lange rechte wegen, rood zand en mantaroggen - Reisverslag uit Horrocks, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Lange rechte wegen, rood zand en mantaroggen

30 Oktober 2017 | Australië, Horrocks

Na Denham zijn we verder naar het Noorden gereden. Via Carnarvon zijn we naar Coral Bay gegaan. Een lange saaie rit, rechte weg, rood zand en groene struiken. Af en toe een Road House, waar je kunt tanken en wat kunt eten en drinken. Als iemand je inhaalt, kun je die 20 minuten later nog voor je zien rijden.

Carnarvon was wel een kleine groene oase, hier worden veel groenten en fruit geteeld. Helaas was het niet het seizoen voor mango’s aan de bomen. Ze hadden hier ook een ontzettend leuk museum: het Space and Technology Museum. Carnarvon was in de jaren 60 een tracking station van de NASA en hadden dan ook communicatie met de space shuttles. We hebben in een capsule gezeten en daarin een lancering meegemaakt. Erg leuk!

Daarna dus door naar Coral Bay, een toeristisch dorp met 2 campings, een ‘resort’ en wat vakantiewoningen.
In Coral Bay kun je gewoon vanaf het strand over het rif snorkelen. Dat hebben we natuurlijk een paar keer gedaan!

Ook kun je hier met whale sharks snorkelen, maar ook daarvoor was het niet de goede periode. We konden wel een snorkeltour boeken om met manta rays te snorkelen. Dat hebben we dus ook gedaan en het was geweldig. We hebben 3 mantaroggen gezien, de grootste was 4 meter! Verder hebben we ook rifhaaien en schildpadden gezien.
En fantastisch mooi koraal, wij vonden het zelfs mooier dan het Great Barrier Reef!
Het was wel verschrikkelijk koud op de boot. De temperatuur was goed, maar de wind was erg hard. Het programma is ook nog aangepast omdat het ’s middags nog erger zou worden.
Na het snorkelen zaten we echt te klappertanden op de boot. In het water was het beter, maar erg vermoeiend door de harde stroming.

Vanwege de temperatuur (boven de 30) en de harde wind hebben we besloten om niet verder naar het noorden te gaan. Dat betekende dus weer een lange, saaie weg terug met weer een tussenstop in Carnarvon. Wel een andere camping dit keer :-).

En nu zijn we in Horrocks, een piepklein kustplaatsje. Je zou hier ook kunnen snorkelen, maar ja, die wind!
Het plan verder is nog niet helemaal duidelijk. Het schijnt in het zuiden nog koud te zijn. We gaan nu in ieder geval wel weer wat meer de bewoonde wereld in!

• 30 Oktober 2017 - 14:18

Peggy:

Leuk om jullie avontuur te volgen. Zwemmen met mantaroggen lijkt me geweldig..
    Heel veel plezier nog . Dikke zoen van peg en Loen

• 30 Oktober 2017 - 22:02

Gert:

Indrukwekkend mantarog van 4 meter. Zou ook een spaceship kunnen zijn:) Goede reis verder. Gert

• 31 Oktober 2017 - 12:20

Helen:

leuke foto, dames. Hopelijk wordt de wind snel minder.

• 31 Oktober 2017 - 22:00

Marian:

Wat een belevenissen, gelanceerd worden en naar de (rif) haaien

• 03 November 2017 - 10:16

Marleen:

Eindelijk de tijd genomen om jullie avontuur te volgen. Leuk om te lezen en zo te zien genieten jullie volop!.
    Veel plezier nog, hopelijk neemt de wind nog wat af.
    groetjes Marleen

• 03 November 2017 - 19:13

Maria:

Veel plezier nog ( geniet maar lekker)

• 05 November 2017 - 09:32

Lies :

Een geweldige reis, lees ik uit jullie berichten. Leuke foto met jullie snoetjes in de roggen. Hier rustig herfstweer. Gisteren hoorden we dat Sjef, de broer van Leo van Lith is overleden. (hartaanval).
    Zo zie je maar weer: Geniet ervan zolang het nog kan.

Het ga jullie goed en heel veel groetjes van Mari en Lies