Het camperavontuur is begonnen - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Het camperavontuur is begonnen - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Het camperavontuur is begonnen

14 Oktober 2017 | Australië, Jurien Bay

Vandaag zijn we aangekomen in Jurien Bay. Een camping met live muziek tussen 16-19u, gezellig. De camping ligt wel prachtig, aan de oceaan. Onderweg hebben we de Pinnacles en de Thrombolites bekeken.

Onze vakantie begon 5 dagen geleden in het Dorinth hotel in Badhoevedorp. Zwembadje, saunaatje en de volgende dag een shuttle naar Schiphol. Een ontspannen begin van de vakantie!

De vlucht naar Perth was prima. We hadden stoelen zonder mensen voor ons en voldoende beenruimte. Niet geslapen, maar wel 4 films gekeken. De overstap in Singapore ging ook goed. Na 2 uur zaten we in het vliegtuig naar Perth. Deze vlucht duurde maar 4,5 uur en toen hebben we allebei wel wat geslapen. Grappig detail: op 1 dag 3x ontbijt en 1x lunch gehad.

In Perth hadden we 2 nachten een hotel. De eerste dag hebben we het centrum bekeken en aan het water op een terras gegeten en gedronken. Daarna hebben we de klok rond geslapen!
De tweede dag in Perth zijn we naar King’s Park gegaan. We hebben de botanische tuin en nog wat van de rest van het park gezien. Prachtig, veel bloemen in bloei en we hebben de Kookaburra gespot en gehoord. Ook weer veel papegaaien gezien.
’s Avonds hebben we bij Jamie’s Italien gegeten, erg lekker!

De dag erna hebben we de camper opgehaald. Eerst boodschappen gedaan, kaarten gekocht en naar het Noorden gereden. In Guilderton was nog net een plekje vrij op de camping. Vrijdag en mooi weer, de hele stad lijkt dan te gaan kamperen.
Het mooie weer veranderde al snel in regen en daarna onweer met veel bliksem. Tijdens onze pasta in de hut sloeg de bliksem in in een huisje ongeveer 50 m verder. De camper stond te trillen en de klap was oorverdovend. Wij zijn met onze bordje pasta door de regen naar de campkitchen gelopen (we stonden onder een grote boom, niet echt veilig), maar daar bleek de verlichting uitgevallen te zijn. Gelukkig werd het onweer snel daarna weer wat minder.

Het was een spannend begin van onze campertour!

• 14 Oktober 2017 - 21:35

Ingrid:

Als je naar het wilde westen gaat voor avontuur, dan krijg je avontuur

• 15 Oktober 2017 - 01:32

Hillyne:

Een goed begin....

• 15 Oktober 2017 - 15:35

Gert:

Wat een bofkonten!!

• 15 Oktober 2017 - 23:59

Lia:

wow een nieuw avontuur is begonnen!! leuk om te kunnen volgen groetje Lia

• 16 Oktober 2017 - 07:41

Myra:

Ik wist dat de vonken er bij jullie vanaf vliegen.....
    De rest mag best iets minder spannend. Heel veel plezier

• 16 Oktober 2017 - 08:25

Helen:

wel fijn dat de 2de vlucht maar 4,5 uur duurde, pfff ik vind Spanje al lang. Maar al volop avontuur. Geniet ervan dames

• 18 Oktober 2017 - 19:32

Edwin En Marjon:

He Gretty en Iet, heel veel plezier "down under". We gaan jullie volgen.

• 19 Oktober 2017 - 14:31

Joost:

Klinkt goed en spannend, heel veel plezier de komende maanden.....:)