Terug naar de bewoonde wereld - Reisverslag uit Mandurah, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Terug naar de bewoonde wereld - Reisverslag uit Mandurah, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Terug naar de bewoonde wereld

07 November 2017 | Australië, Mandurah

Na Horrocks hadden we, vanwege de wind, bedacht om een stukje het binnenland in te gaan. We zaten nu in de wheat belt en dat betekent honderden kilometers graan. Wel mooi en weer eens wat anders dan rood zand. Af en toe een klein dorpje en verder graan.
We hadden bedacht om naar de camping in Morawa te gaan, maar daar was niemand. En er zat wel een cijferslot op het wc-gebouw. Niet handig, dus maar doorgereden naar het volgende dorp Perenjori (ongeveer 50 km). Ook daar niemand in het kantoor, maar wel een envelop en een brievenbus om te betalen. En ook nog wat andere kampeerders.

Het nadeel van het binnenland was ons ondertussen wel duidelijk geworden, veel vliegen (want geen wind) en het was bloedheet. Later bleek het die dag 39 graden geweest te zijn en de volgende dagen werd het alleen maar warmer. En overal die waarschuwingen tegen bosbrand ("weet jij wat je moet doen?")… Toch maar weer terug naar de kust de volgende dag!
We hadden in Perenjori wel een zwembad gezien en daar hebben we de rest van de middag in gelegen. Heerlijk was dat. De dame van het zwembad was druk met de voorbereidingen voor de Halloween poolparty van die avond. Toen wij later aan een pint zaten bij de plaatselijke kroeg kwamen er een heleboel kinderen verkleed langs voor ‘trick or treat.’

Daarna dus weer naar de kust, naar Green Head, heerlijk die wind! En daarna terug richting Perth. We hadden bedacht om naar Yanchep te gaan. Het dorp bleek echt verschrikkelijk, maar gelukkig kon je ook kamperen in het NP. Het NP Yanchep is iets tussen een wildpark en een NP in. Er zitten nl. ook 10 koala's, die eigenlijk niet in WA voorkomen. Een beetje het panda-verhaal: zij hebben ook 5 plantages, die eucalyptusbladeren leveren voor de koala's. Elke dag hebben ze zo'n 20 kilo nodig!
Verder zitten er veel kangoeroes. Tot nu toe hadden we maar 1 levende gezien en ontelbaar veel dode langs de kant van de weg in alle staten van ontbinding.
Het was heerlijk overnachten in het NP met de herrie van papegaaien en kookaburra’s en kangoeroes, die wegrennen als je ’s nachts naar de wc gaat.

En daarna naar Fremantle, een stad aan de overkant van de baai bij Perth. Hier zijn we 4 dagen gebleven. Het was wel weer wennen om in een stad te zijn, wat een drukte. Maar wel leuk. De eerste dag hadden we al ons favoriete terras ontdekt, bij de brouwerij van Little Creatures. We hebben ook bijna alle smaken geprobeerd en ze waren allemaal lekker!

Verder de stad bekeken, naar het strand en een dagje naar Rottnest Island. Daar hebben we het eiland rond gefietst met af en toe een stop om te snorkelen of een quokka te bekijken, een soort grote rat met een buidel.
Wat kan het leven toch heerlijk zijn….

De thorny devil hebben we trouwens niet meer gezien, maar wel nog een ander lekkertje…

• 07 November 2017 - 16:21

Ruth En Mariette:

Leuke foto's! Hoe is het eten? Geniet er van!

• 07 November 2017 - 16:34

Judith :

Klink echt als vakantie. Heerlijk...

• 07 November 2017 - 19:41

Annemiek:

Verstandig terug naar de kust, geniet ervan

• 12 November 2017 - 13:46

Margreet:

Ha Gretty en Iet, ik heb eindelijk tijd gevonden om jullie verslagen te lezen, spannend allemaal! Vooral dat snorkelen lijkt me geweldig en die dolfijnen zo dicht bij meemaken ook. Ik kan me voorstellen dat een stad erg wennen is na al die natuur. Ik denk vaak aan jullie nu het hier elke dag kouder wordt.... Nog veel plezier gewenst jullie!

• 12 November 2017 - 18:09

Lia:

Wat een belevenissen weer!! Leuke foto's, mooie, lieve en (1) eng beestje. Veel plezier nog !!!

• 13 November 2017 - 15:26

Marian:

Klinkt goed (Behalve de hitte in het binnenland

• 14 November 2017 - 19:18

Margreet:

Gretty: gefeliciteerd met je verjaardag!!!! van ons allemaal, liefs, Margreet