Esperance - Reisverslag uit Esperance, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Esperance - Reisverslag uit Esperance, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Esperance

06 December 2017 | Australië, Esperance

De laatste dag in Walpole hebben we de WOW-tour gedaan: een boottocht over de inlet naar een prachtig strandje. We waren met ongeveer 22 mensen, de stuurvrouw en de guide, Gary Muir. Gary was een erg enthousiaste verteller (type ADHD), die veel van de natuur en geschiedenis wist. Op de heenweg resulteerde dat in een soort quiz tussen de linkerkant van de boot tegen de rechterkant. Hij kon linken maken naar de woonplaatsen van de deelnemers van de tour en alles in verband brengen met Walpole. Van de Russische revolutie naar de gele trui van de Tour de France, er was altijd een connectie met Walpole.
Het leek wel een theatervoorstelling, ontzettend leuk en ook informatief!

Na Walpole zijn we doorgegaan naar Denmark. We zijn hier 3 nachten gebleven, maar het weer was hier helaas niet best. Zonde, want er waren prachtige stranden, rotsen en uitzichten, maar met grijs weer is dat toch minder mooi. Gelukkig waren ook hier weer wat proeverijen, zoals een toffee farm, een chocolat farm en een honey farm. De tweede dag regende het veel en zijn we naar het Dino museum gegaan. Behalve wat skeletten van dino’s hadden ze hier ook reptielen en vogels.
Voor we het wisten, stonden we met een dwerg-python in ons handen. Wel grappig, maar ook wat vergane glorie.

Na Denmark zijn we doorgereden naar Albany . Ook hier zijn we 3 dagen gebleven. Het weer was iets beter, maar nog steeds erg wisselvallig en max. 20 graden.
In Albany hebben we geshopt. We hadden behoefte aan een ander warm vestje. Stiekem hoopten we dan ook dat we het niet nodig zouden hebben. Tenslotte was dat ook zo met de strandparasol gegaan. Nadat we die gekocht hadden, was het geen strandweer meer geweest!
Helaas werkte het plan niet, wel nieuwe vesten, maar nog geen warm weer.

We zijn in Albany trouwens naar een prachtig museum geweest, het ANZAC museum. Het gaat over de Australische en Nieuw-Zeelandse soldaten die naar WW1 gegaan zijn. Bij binnenkomst kreeg je een ‘eigen’ soldaat, die je kon volgen in het museum. Onze Harry en Robert hadden de oorlog wel overleefd, maar waren allebei op jonge leeftijd overleden.

Hierna zijn we naar Bremer Bay gegaan. We kwamen op een prachtige, rustige camping met een mooie camp kitchen. De eerste dag hadden we die voor onszelf. Hier konden we ook aan een normale tafel een potje kaarten. Het is nog steeds te koud om ’s avonds buiten te zitten.
Hier zou je ook weer mooi moeten kunnen snorkelen en dat hebben we gedaan. Het was best koud (vooral een koude wind), maar wel weer mooi onder water. Helaas geen sea dragons gezien….

Daarna nog een tussenstop in Hopetoun voor we gisteren in Esperance aankwamen. En vandaag was het prachtig weer (we hebben de strandparasol gebruikt!).
We zijn naar Twilight Beach geweest, een ontzettend mooi strandje. Er stond wel een bordje met ‘closed', maar er waren meer mensen. We hebben er nog gesnorkeld. Later hoorden we dat het gesloten was vanwege een haai. Daarna maar niet meer gesnorkeld en in het ondiepe gedeelte gebleven.
De voorspellingen voor morgen zijn helaas weer slechter.

Maar we blijven hier in ieder geval een aantal dagen, daarna gaan we weer langzaam aan richting Perth…

• 06 December 2017 - 07:31

Myra Dielen:

Klinkt weer prachtig. Stoere foto's van Gretty met python..... en Iet hoeft niet meer naar de kapper hahahaha

• 06 December 2017 - 07:54

Hillyne:

Jullie blijven ook genieten hè?. Wat een schitterende foto's wederom.
    Geniet nog ff van de zon want in Nederland is de winter in aantocht

• 06 December 2017 - 10:33

Peggy:

Nog even genieten damens
    Kus Peg en Loen

• 06 December 2017 - 11:23

Ingrid:

Hahaha, esperance en proeven op een money-farm....wat wil een mens nog meer?!

• 06 December 2017 - 13:27

Gert:

Wederom bedankt voor het mooie verslag. Het lijkt me nog steeds geen straf die reis van jullie! Veel plezier nog deze maand. En bedenk dat het hier veel kouder is.

• 06 December 2017 - 13:57

Oeps, dat moest natuurlijk honey farm zijn. Dat kent Word niet, dus is er money farm van gemaakt. Daar hadden we ook wel willen proeven :-)

• 10 December 2017 - 13:51

Margreet:

Ha, ik heb nu ook net het verslag van de hoge bomen gelezen, wow! ook dit foto's die erbij horen: echt hoog!!! Gretty kijkt niet al te blij met die slang in haar handen...wel stoer.

Geweldig leuk om jullie verslagen te lezen. Hier zitten we dik in de sneeuw.