Hoge bomen - Reisverslag uit Walpole, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Hoge bomen - Reisverslag uit Walpole, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Hoge bomen

23 November 2017 | Australië, Walpole

De regen is tot nu toe meegevallen: een paar keer ’s nachts en een dag miezer. Wel is de temperatuur veranderd. Het is nu rond de 20 graden en een stuk kouder in de avond en vooral ’s nachts.

Na Yallingup zijn we naar Margaret River gegaan. Behalve wijngaarden zijn hier ook veel bossen. We hebben dus weer veel gewandeld.
De regio staat bekend om wijn, maar ook allerlei andere voedselproducten. Zaterdag was er dan ook een grote farmersmarkt en we zijn nog bij een nougat farm en de Berry farm geweest. Heerlijke dadel-vijg chutney gekocht.

Ook zijn we naar 2 grotten geweest. Eerst naar de Giant Cave, waar je een self-guided tour kon doen. We kregen een helm en een zaklamp en mochten naar binnen. Het bleek een caving tour te zijn, dus smalle doorgangen, steile trapjes en pikdonker. Er was ook het point of no return. Als je daar doorheen was, kon je niet meer terug. We vonden het erg stoer van onszelf. Het leuke was ook dat er verder niemand in de grot was.

Daarna hebben we de Calgardup Cave bezocht. Helm en zaklamp mee en weer een donkere grot in. Dit was een grot met een ondergronds meer en minder avontuurlijk. Ook nu waren we de enige in de grot, ongelooflijk hoe stil en donker het dan kan zijn.

Na Margaret Rover zijn we naar Augusta gegaan. Dit is vlakbij Cape Leeuwin, waar de Indische en de Stille Oceaan samen komen. Daar hebben we vanaf het strand eagle rays gezien. Toen we een biertje dronken op het strand, kwamen er ook weer dolfijnen langs zwemmen.
Wat een leven!

Vervolgens zijn we naar Pemberton gegaan, niet aan de kust. En ook hier weer heel veel bomen, hele hoge bomen. Prachtig!
Hier heb je ook de walk-through boom en een paar klimbomen. Deze klimbomen werden gebruikt als uitzichtpost om bosbranden te kunnen spotten. Maar nu is het een attractie voor bezoekers.
We zijn naar een boom gegaan van 53 meter hoog en ik ben tot ongeveer 45 meter geklommen. Toen zat er een vervelende vlieg om me heen te zoemen en op die hoogte is dat niet echt fijn.

In Pemberton zagen we trouwens allemaal jongeren met verf op hun armen en kleren. Het bleek dat ze jonge avocadoplantjes verfden om te voorkomen dat deze zouden verbranden door de zon. Nooit bedacht als we een avocado kopen in de winkel

Nu zijn we in Walpole, een heel klein dorp aan een inham van de zee. Onderweg zagen we een grote, grijs-roze wolk en we roken een brandlucht. De zon was door de rook verdwenen, het zag er dreigend uit. Bij de Informatie bleek dat er een gedeelte van het bos gecontroleerd verbrand werd om te voorkomen dat bosbranden zich verspreiden.
Gelukkig zou dit maar een dag duren en zou de wolk binnen een paar uur verdwijnen. En dat klopte ook.

Vandaag hebben we een tree top wandeling gedaan over een stellage van hangbruggen, 600 meter door de boomtoppen op een hoogte van 40 meter. De hangbruggen bewogen flink als je er met een paar mensen op stond. Maar ook weer erg leuk, je beseft dan pas echt hoe groot de bomen zijn!

En we hebben kangoeroes op de camping!

• 23 November 2017 - 15:04

Myra:

Ik krijg het al benauwd als ik jullie grotverhaal lees....
    En Iet, mis je onze wandeling en de frietjes oorlog ook zo (nee waarschijnlijk hahahaha)

• 23 November 2017 - 20:54

Lia:

Ooooh wat een belevenissen weer, spannend hoor zo hoog in de bomen en dan nog die Top wandeling pjew, wat grappig inderdaad die verf op de avocado's, leuk om te weten! En kangaroes gezellig op de camping?? Groetjes Lia

• 28 November 2017 - 21:17

Marian:

Spannend allemaal. Ik krijg al de kriebels als ik jullie langs de boom omhoog zie klimmen.....
    Ik geloof zeker dat het bijzonder en mooi is.
    Geniet ze!

• 03 December 2017 - 18:14