Op naar het wijngebied - Reisverslag uit Fitzgerald River National Park, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu Op naar het wijngebied - Reisverslag uit Fitzgerald River National Park, Australië van grettyeniet - WaarBenJij.nu

Op naar het wijngebied

15 November 2017 | Australië, Fitzgerald River National Park

Na Fremantle zijn we verder naar het zuiden gegaan. We zijn gestopt in Rockingham, waar net op die tijd de Melbourne Cup (paardenraces en een van de belangrijkste sportevenementen van het jaar) zou gaan beginnen. Voor de dames is het een soort hoedjesdag: in je mooiste kleren met hoedje of iets wat er op lijkt, champagne drinken, eten en wat gokken. Erg leuk om dat vanaf het terras te bekijken.
We zijn daarna doorgereden naar Mandurah. Het was weer erg warm en de camping had een zwembad, dus we hebben de rest van de middag bij en in het zwembad gelegen.
De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om in ieder geval nog te kunnen wandelen. We zijn naar Serpentine NP gegaan om de watervallen te zien. Daarna nog een ander wandelingetje door een bos met bloedende bomen. Heel bizar, bij sommige bomen lagen echt rode plassen op de bodem. Daarna weer warm, dus zwembad.
Daarna gingen we door naar Bunbury. Ook nu hadden we wat wandelingen gepland, maar bij de eerste werden we besprongen door zwermen muggen. We zijn niet verder gekomen dan 10 meter. Daarna een nieuwe poging door Yalgorup NP, een bos, waar een aantal jaar geleden een flinke bosbrand is geweest. Inmiddels kregen veel van de hoge bomen weer nieuwe takken en er groeide veel nieuwe struiken. Mooi gezicht om te zien hoe de natuur dan toch weer herstelt.

Bunbury was best een drukke stad en niet echt gezellig. We hebben wel prachtig gewandeld in de buurt, in Crooked Brook Forrest en daarna een mooi strandje opgezocht. Uiteindelijk ook nog in Bunbury zelf op het strand geweest, erg hoge golven, maar de lifeguards waren op volle sterkte aanwezig!
Die avond hebben we toch nog een leuk terras gevonden, weer bij een brouwerij.
Volgende dag door naar Busselton. Hier staat de langste houten jetty ter wereld, 1,8 km in zee. Aan het eind hebben ze een observatorium gemaakt, waarin je 7 meter omlaag gaat naar de bodem van de zee. Op verschillende plateaus kun je kijken naar de vissen en het koraal dat groeit op de houten palen. Prachtig, vooral de inktvis die steeds bij een raam voorbij kwam.

We hadden besloten om naar een camping buiten Busselton te gaan. Helaas hadden we verkeerd gekozen. Er liep vreemd volk rond (permanente bewoners) en alles was vies. En we zouden er 2 nachten blijven… De volgende dag was er ook geen water en zijn we toch weggegaan.

Nu zitten we al 3 dagen in Yallingup, een relaxte camping en een prachtige omgeving. Er wordt hier veel gesurft en je kunt ook snorkelen. En in de omgeving weer mooi wandelen. We hebben migrerende walvissen gezien vanaf de kant, veel bloemen, een flinke slang etc.
En gisteren, mijn verjaardag, hebben we een wijntour gedaan. We begonnen bij 3 verschillende wijnhuizen, waar we bij elk zo'n 7-8 wijnen konden proeven. Daarna een lunch met o.a. krokodil een kangoeroe en toen door naar de distilleerderij om likeurtjes te proeven Daarna naar een kaas- en chocoladefabriek om te eindigen bij een brouwerij, waar we 4 verschillende biertjes geproefd hebben.
Een prima manier om je verjaardag te vieren!!!

Het weer is wel aan het veranderen. Het wordt kouder, vooral vroeg in de ochtend en ’s avonds. En volgens het weerbericht gaat het vanaf morgen regenen.
We gaan het zien!

• 15 November 2017 - 16:41

Ingrid:

Gretty.....kloekerdekloek.....of glouglou....zo hebben jullie jouw verjaardag en jullie lange samenzijn gevierd. Goede stijl, zeg!
    Mooi dat de flora en fauna hun pracht aan jullie tonen. Klinkt echt fijn.
    Veel plezier en veel moois!
    Ingrid

• 15 November 2017 - 21:06

Gert:

Yallinggup: place of love. Mooie stek om te zitten! Te eten en te drinken zo te horen. Daar wil ik ook wel mijn verjaardag vieren. Have fun!!
    Gert

• 16 November 2017 - 18:02

Annemiek:

Gretty gefeliciteerd. Mooi om jullie te volgen. Wij hebben in Canada ook eens op een camping buiten het seizoen gestaan waar locals woonde. Was een creepy omgeving. Zijn toen ook maar door gereden.
    Veel plezier met het vervolg,
    Groet Annemiek

• 17 November 2017 - 14:57

Cllemens En Mascha:

Gretty nog van harte gefeliciteerd uit een druk maar ozo mooi Osaka. We he hebben straks weer een hoop verhalen te delen over Australie en Japan. Groetjes c en M

• 18 November 2017 - 17:07

Mientje En Willie:

Gretty, alsnog proficiat. Met veel plezier lezen we jullie reisverhalen, we blijven jullie volgen Nog veel vakantieplezier!
    Groetjes Mientje en Willie